/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
INGEN DVALE??
Fra : Kaa.eL.Haa
Vist : 542 gange
120 point
Dato : 20-11-03 16:59

Jeg har set at man i Windows XP kan sætte sin computer i en dvale, så dens tarter direkte i Windows, når man trykker på "tænd" knappen på PC'eren!

Kan det passe at denne funktion ikke fundes i Win98se?? Det er ikke systemstandby, jeg taler om... Der kører blæserne i maskinen jo heletiden!!

Kan det lade sig gøre og sætte Win98se i dvale som i WinXP?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-11-03 17:06

Ja win 98 kan godt "dvale". Funktionen kom allerede i win 95.

Tror dit problem er, at din PC er af ældre dato.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 17:12
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 17:14

har du ikke strømstyring i kontrolpanel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-03 17:15

hov,ligesom i xp,under dvale

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 21-11-03 19:41

Hvor langt tid tager det for at den går i dvale eller skal man trykke på en knap?? kan det have noget med "Sleep", "wake up", "power" som jeg har af extra knapper på mit keyboarD?

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 21-11-03 19:42

Jeg tror ikke min Pc er af ældre dato... den er fra 2000...

Hardware:
MSI MS6309 v2 bundkort
Intel PIII CPU @1000 MHz
Leadtek Winfast A310 GeForce FX5600 grafik
ACPI strømforsyning
512 mb ram

+ opdateret bios

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-11-03 19:48

Gå ind i dit kontrolpanel, under strømforsyning, og indstil dvaletilstand.

Og. Jep, det har noget at gøre med "sleep" og " wake up"

wake up my freind...

Har dette løst problemet???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 23:16

dvale er det samme som Sleep,jeg sætter min pc i dvale hved at trykke på sleep på mit tastatur,kig efter strømstyring i kontrolpanel,der skulle være indstillinger for dvale/sleep.det er det eneste sted hvor du kan indstille dvale/sleep.
Dato : 20-11-03 17:14

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-11-03 23:26

prøv og gå ind i computeradministration>enhedshåndtering>pc>og se om du har
ACPI>det skulle hedde,pc med avanceret konfigurations-og strømforsyningsgrænseflade(ACPI)er der det så skulle du kunne sætte din pc i Sleep/dvale.
Manse9933

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 22-11-03 13:59

Jeg har ACPI...

Når jeg sætter PCen i standby eller sleep kører alle blæserne i den... Kan man så evt. slå det fra??

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 05:02

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på ”accepter svar” i højre side.
Med venlig hilsen
JMS