/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Støj fra lydkortet
Fra : bimbobo2
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 20-11-03 11:57

Hej,
jeg har en Creative SB Digital 4.1 og jeg kører Windows 2000 pro på en Fujitsu Siemens PIII450 med 196MBram.
Når min harddisk arbejder, kan jeg høre støj i min headsæt og det er ret irriterende!
Lydkortet i sig selv fungerer som det skal, men kan man fjerne dette støj på en eller anden måde?
Er det måske bundkortet som ikke er "god" og det skærmer ikke for støj, eller er det harddisken?
Jeg har prøvet at skifte fra UDMA til Pio, som jeg har læst i en eller anden forum.... men det har ikke hjulpet!
Alle forslag er velkomne!!
MVH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-03 12:02

Det lyder som radiostøj. Hvis du har mulighed for det, så prøv et flytte dit lydkort til en anden slot. Muligvis vil dette klare problemet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-03 12:37

Undersøg om der er sat microfon i mic-stikket, og hvis der er, så fjern, eller skru ned for indput.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 20-11-03 12:37

Tak for svaret...
Det vil jeg så prove... jeg har en slot lidt længere væk fra andre kort!!!
Jeg melder tilbage om resultatet
MVH

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 20-11-03 12:40

Jeg har mic sat i mic-stikket, det skal jeg også bruge derfor er den der....
Mic larmer ikke....det har jeg prøvet!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-11-03 17:03

Er det en knasen du hører, måske bare i den ene højttaler? Sådan en knasen havde jeg, og den blev værre og værre. Jeg havde andre problemer også, så det endte med, at jeg geninstallerede Windows. Og Vupti, støjen er væk!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-03 17:41

Har du prøvet at trække det mic-stik ud?
Har du prøvet med andre hovedtelefoner?
Har du prøvet at hente ny driver til dit lydkort?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 22-11-03 20:13

Jeg hører lidt støj, når det er aktivitet på harddisken...., det er ikke særlig højt!
Lyden er ellers perfekt, både med højttalær og med 2 forskellige hædset.
Hvis jeg skulle skyde på... vil jeg sige, at det er manglende "afskærmning"..
Tak for alle svare
MVH

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-04 09:20

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 04-02-04 09:32

Tak for svaret pallebhansen.