/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Tjekke data online
Fra : crha
Vist : 480 gange
300 point
Dato : 20-11-03 10:49

Hejsa, jeg har nogle spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få besvaret, angående nogle online-ting i VB.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man via et VB program kan gå ind og tjekke for f.eks. opdateringer til det pågældende program.

Derudover ville det være dejligt at vide, hvordan man f.eks. kunne logge på et VB program via en database på internettet, og derved tjekke sine data. Dte jeg mener er, at man fra sit VB program kan tjekke om brugeren har udfyldt de rigtige informationer, via en side på nettet.

Og eventuelt hvordan man henter informationer ind i sit VB program, f.eks. i form af nyheder osv.

Håber der er nogen der kan hjælpe med dette, da det ville lette arbejdet for mig.

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-11-03 17:03
Kommentar
Fra : crha

Dato : 20-11-03 20:45

Der står: "Der er ikke oprette indlæg i dette forum i de sidste par år" :/

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 21-11-03 16:59

Hej Casper

Den simpleste måde er at placere en Microsoft Internet Control på din form.
Herefter kan du få adgang til filer på nettet.

Lille eksempel:

MsgBox Inet1.OpenURL("www.cadmageren.dk/demo.txt")

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : crha

Dato : 21-11-03 17:27

hmm, hvor skal man indsætte koden:

MsgBox Inet1.OpenURL("www.cadmageren.dk/demo.txt")

?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 21-11-03 17:33

Opret en Inet kontrol på din form!

Hernæst kan du placere koden i, eksempelvis en commandbutton.

Mvh

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : crha

Dato : 21-11-03 17:49

Så laver den bare følgende: http://cruckie.net/vb/vb1.JPG

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 22-11-03 20:23

hmmm det lyder som om det ville være lettes at gøre det med winsock
http://winsockvb.com/

jeg kan godt prøve at lave et eksempel ... men så må du lige sige til

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : crha

Dato : 23-11-03 18:00

Det må du meget gerne... Jeg har rodet lidt med dette: http://winsockvb.com/article.php?article_id=37 men det jeg skal bruge sende scriptet til, er et program hvor brugeren skal kunne tjekke for opdateringer, og i tilfælde af en opdatering, skal programmet kunne hente det.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 27-11-03 23:37

ok ... så har jeg fået stykket noget sammen ...
dette eksempel downloader en fil i txt format fra en webserver..
jeg havde forestillet mig at filen kunne være noget i denne stil

date;link

ex.
201103;/update/201103.dat
221103;/update/201103.dat
EOF

prgrammet gemmer den dato den har en fil fra og henter alle dem imellem (dette har jeg ikke lavet)
txtfilen hentes således:

tilføj winsock componenten (projeckt -> components) og så "microsoft winsock controle"

------------------------------

Dim m_strHttpResponse As String
Private Sub Command1_Click()

m_strRemoteHost = "kandu.dk"
With Winsock
.Close
.LocalPort = 0
.Connect m_strRemoteHost, 80
End With
End Sub

Private Sub Winsock_Connect()
m_strFilePath = "/dk/last25.asp"
strHttpRequest = "GET " & m_strFilePath & " HTTP/1.1" & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Host: " & m_strRemoteHost & vbCrLf

strHttpRequest = strHttpRequest & "Accept: */*" & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Connection: close" & vbCrLf
'strHttpRequest = strHttpRequest & "Referer: http://www.microsoft.com/ms.htm" + vbCrLf
'strHttpRequest = strHttpRequest & "User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.72; Linux Slackware 8)" & vbCrLf
'og en blank linie til at slutte
strHttpRequest = strHttpRequest & vbCrLf
'
'send the request
Winsock.SendData strHttpRequest

End Sub

Private Sub Winsock_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
Dim strdata As String
On Error GoTo errhandler
Winsock.GetData strdata
Text1.Text = Text1.Text + strdata
'm_strHttpResponse = m_strHttpResponse + strdata
If InStr(m_strHttpResponse, "EOF") Then
MsgBox "Complete - (" & Len(Text1.Text) & ") bytes"
'MsgBox "Complete - (" & Len(m_strHttpResponse) & ") bytes"
m_strHttpResponse = ""
End If
Exit Sub
errhandler:
MsgBox Error
End Sub

Private Sub Winsock_Error(ByVal Number As Integer, Description As String, ByVal Scode As Long, ByVal Source As String, ByVal HelpFile As String, ByVal HelpContext As Long, CancelDisplay As Boolean)
MsgBox Number & vbCrLf & Description
End Sub

Under winsock_connect er der hvad en browser ville sende, jeg har dog fjernet Referer og user-agent de ikke så vigtige.
Når InStr(m_strHttpResponse, "EOF") bliver sand skal der bare kaldes en funktion der finder de filer der skal hentes, disse filer kan så hentes med en API som du kan finde lidt info om i linket herunder.

http://beta.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Visual_Basic/VB_Controls/Q_20727897.html

håber du syntes om min løsning :) ellers må du jo specificere hvad det er du har brug for ...

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 27-11-03 23:40

hov glemte måske lige at nævne at m_strRemoteHost er selvfølgelig hosten og m_strFilePath bliver så stien til filen ...
lige nu henter den kandu's seneste 25

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : crha

Dato : 28-11-03 12:20

Den siger

Compile Error:
Expected: End of statement

og den merkerer strHttpRequest i denne stykke:

strHttpRequest = "GET " & m_strFilePath & " HTTP/1.1" & vbCrLf strHttpRequest = strHttpRequest & "Host: " & m_strRemoteHost & vbCrLf strHttpRequest = strHttpRequest & "Accept: */*" & vbCrLf strHttpRequest = strHttpRequest & "Connection: close" & vbCrLf 'strHttpRequest = strHttpRequest & "Referer: http://www.microsoft.com/ms.htm" + vbCrLf 'strHttpRequest = strHttpRequest & "User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.72; Linux Slackware 8)" & vbCrLf 'og en blank linie til at slutte

Altså lige der i starten hvor der står strHttpRequest = strHttpRequest

Håber du forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 29-11-03 14:39

sorry det fordi, den har fjernet linieskift:

m_strFilePath = "/dk/last25.asp"

strHttpRequest = "GET " & m_strFilePath & " HTTP/1.1" & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Host: " & m_strRemoteHost & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Accept: */*" & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Connection: close" & vbCrLf
'strHttpRequest = strHttpRequest & "Referer: http://www.microsoft.com/ms.htm" + vbCrLf
'strHttpRequest = strHttpRequest & "User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.72; Linux Slackware 8)" & vbCrLf
'og en blank linie til at slutte
strHttpRequest = strHttpRequest & vbCrLf

'send the request
Winsock.SendData strHttpRequest

mvh
Phylock

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 29-11-03 14:46

arghhhh hvorfor gør den det ???

Kode
m_strFilePath = "/dk/last25.asp"

strHttpRequest = "GET " & m_strFilePath & " HTTP/1.1" & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Host: " & m_strRemoteHost & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Accept: */*" & vbCrLf
strHttpRequest = strHttpRequest & "Connection: close" & vbCrLf
'strHttpRequest = strHttpRequest & "Referer: http://www.microsoft.com/ms.htm" + vbCrLf
'strHttpRequest = strHttpRequest & "User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.72; Linux Slackware 8)" & vbCrLf
'og en blank linie til at slutte
strHttpRequest = strHttpRequest & vbCrLf
'send the request
Winsock.SendData strHttpRequest

nu håber jeg .... ikke den gør det igen
men hvis den gør så skal der være linieskift efter alle vbCrLf

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 08-01-04 00:11

hvis problemet er løst kan du så ikke lukke spørgsmålet ...
ellers må du jo lige give lidt ny info om hvad det er du vil have anderleds ??

mvh
Phylock`