/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Afsyring
Fra : Roen1
Vist : 422 gange
18 point
Dato : 19-11-03 14:41

Jeg har afsyret et gammelt skab i kaustrisk soda jeg har derefter vasket det af i rent vand, jeg har derefter givet det bivoks, men det bliver ved med at "svede" farve og lign.
hvad er det jeg mangler at gøre????

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 28 point
Dato : 19-11-03 15:36

Leth har på et tidspunkt givet dette råd http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad-lister/indbo.shtm#i4
Har du husket at neutraliserer med en eddikesyreopløsning?

mvh ans

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-11-03 20:54

Hej Roen!
Det er lidt vanskeligt at svare på ud fra de få oplysninger du giver.
"Sveder" farve og lign.?? den med farven kunne tyde på at du ikke har fået skabet rigtigt afsyret, men hvad du mener med lign. kan jeg ikke gætte.
Det med at svede må skyldes, at skabet ikke har været gennemtørt, inden du gav det voks, så hvis det ikke stopper af sig selv, er der kun en ting at gøre, og det er at afsyre igen og derefter lade det tørre i mindst 14 dage, i et ikke alt for varmt, men godt ventileret rum.

Held og lykke
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Roen1

Dato : 20-11-03 08:02

Tak for svaret ans.