/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Overnet Port Firewalled!
Fra : Jonn87
Vist : 438 gange
70 point
Dato : 19-11-03 13:57

Jeg har overnet 0.51 installeret. men jeg kan ikke finde en TCP port der ikke er Firewalled! hvordan kan det være?
hvad skal jeg gøre? Det er jo herre irriterende for så downloader jeg så fucking langsomt!

Jeg har noget af danmarks hurtigeste internet "Bryggenet"
Og kan komme op på 6000 kb/s når jeg downloader fra Microsoft Internet explorer

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-11-03 14:03

Du kan godt disable en port for firewall, det gør du enten i setup i firewall, eller ved selve din lan-forbindelse.

ellebye

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 19-11-03 14:08

Kan du fortælle mig lidt nærmere hvordan jeg disabler en port?
Har ikke så meget forstand på lige sådan noget!

ps.
jeg har en Switchbox tilsluttet:
D-Link Fast ethernet switch 10/100
Norton Internet Security & Norton Antivirus

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 28-11-03 19:11

Altså hvis jeg var dig ville jeg nok portforwarde....
kan ikke lige komme i tanke om andet...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 29-11-03 00:50

Ja, og det ved jeg OVERHOVED ikke hvordan jeg gør
ka' du fortælle mig hvordan jeg gør?!

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 29-11-03 11:03

Hov undskyld jeg havde læst det som om du havde en router...

lad mig se...
jeg kan ikke sige så meget andet end...
prøv at skifte ledning det kan være den er blevet bøjet og ja det kan godt ødelægge en ledning=)
men ellers ville jeg rpøve at trykke f1 i NortonIS og så søge efter "port" "forwarding" eller "exeption"(kan ikke huske hvordna man staver til undtagelse..

Kommentar
Fra : sysdir

Dato : 01-12-03 00:58

Du skal have de indadgående porte åbne som overnet benytter. Ifald du sidder bag en firewall evt. hos din ISP, tillader de nok al udadgående traffik men kun indadgående på specifikke porte.. Har skal du tage fat i ISP'en eller hvem som står for dit net og bede dem åbne alle porte indadtil til din maskine's IP adr.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 01-12-03 15:28

jeg prøvede at fjerne min switchbox og sætte stikket direkte i kontakten... men det virkede ikke, den er stadig firewalled? jeg tror jeg prøver dit forslag sysdir!

tror du virkeligt jeg for lov til det?
jeg bor i lejlighed hvor vi har alle i ejendommen deler internet!

Accepteret svar
Fra : sysdir

Modtaget 70 point
Dato : 01-12-03 18:12

Hvis du har statisk IP bør det ikke være noget problem, da der så ikke vil være nogen risiko for andre end dig selv. Kører I DHCP er det nok lidt værre, da du jo så ikke kan være sikker på at få samme adr. hver gang.

Du kan prøve at høre om mulighederne for at få en statisk IP. Dette behøver ikke engang være en Public IP, en private er fint. Derefter vælge en port som du ønsker overnet e.lign skal benytte, Evt. port 80 og så bede din administrator om at forwarde til denne. Ifald du vælger port 80 skal du selvfølgelig lukke ned for evt. webservere du har kørende, dvs. IIS/Apache mv.

Men tal med din administrator og lad vær med at sige du skal bruge det til Overnet... dette er nemlig som regel ulovligt og enhver administrator med omløb i hovedet vil afslå det med det samme.. Bare sig du vil have en webserver internt!!

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 01-12-03 18:22

jeg har ikke fast ip adresse, men det tror jeg at jeg køber hvis det klare problemet! det koster 250 i opr. og 10 pr/mdr så det gør jeg i hvert fald! og hvis det ikke derefter er iorden, snakker jeg lige med administratoren!

mange tak for hjælpen sysdir!