/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katten tisser på vores tøj
Fra : Bragesvej
Vist : 2386 gange
1 point
Dato : 18-11-03 21:10

Kattebakken er ren, men ligger der tøj på gulvet, ja så tisser den på det, hvorfor?

Katten er ikke syg!

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 18-11-03 21:25

Urenlighed er et tegn på frustration over et eller andet.
Studer katten og prøv at finde ud af, hvad den er ked af.
Giv den en legekammerat.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-11-03 21:27

Citat:Giv den en legekammerat, Aldrig en kat er nok!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-03 22:19

Den tisser på det tøj, der ligger på gulvet, fordi du ikke har samlet det op.
Bragesvej nu har du stillet mere end et spørgsmål om det kattetisseri. Du har fået svar, som du har accepteret. Gør du grin med brugerne på kandu, som har prøvet at hjælpe dig?
mvh ans

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 18-11-03 22:22

Nej jeg gør ikke grin med nogen!, den er bare begyndt at tisse på tøjet istedet for uden for bakken

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-11-03 02:07

Giv dog den stakkels kat en makker!!!det kan jo være at katten røvkeder sig og så bamser på tøjet i protest!!Gg...ellers kan man jo skyde katten af i den blå avis!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 19-11-03 09:25

eller også har den blærebetændelse og kan ikke rigtig styre hvornår den skal - eller også vil den fortælle dig, at den fejler noget! mange (især yngre) katte lider af blærebetændelse. Spørg dyrlægen.

Accepteret svar
Fra : Favorite

Modtaget 1 point
Dato : 19-11-03 09:39

Hej Bragesvej!
Katte reagerer på de mest mærkelige ting, i dit tilfælde åbenbart på tøj som lugter af noget, som katten reagerer på, ved at tisse på det. Den kan have fået ind i hovedet, at ting som ligger på gulvet - tøj, aviser o.s.v., er anbragt netop der, til ære for lige netop den. Den relaterer sikkert tøjets duft til kattebakkens do., og så har vi "kattestrofen". Flere af svarene går på kedsomhed, den med en anden kat, er ikke helt dum. Leger du nok med katten - eller kan der være tale om, at den går og keder sig? Prøv at lege med den, og når du synes at legen skal slutte, så bær den ud i bakken, hold på afstand og diskret øje med, når den har besørget og skamros den så. Som du sikkert ved; kattens adfærd er almindelig terminaladfærd: "Handlinger som fører til ros og anerkendelse, føre til gentagelse. Handlinger som fører til straf/sanktioner, fører til, at man ikke gentager sådanne handlinger.
Håber du kan møde mine råd.
M.v.h.
Favorite

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-11-03 10:40

Tak for svaret Favorite.

Kommentar
Fra : hanneny

Dato : 26-02-04 20:21

Vores gør det også. Men 8 ud af 10 gange i bakken, men tøj på gulvet og puder og vasketøjskurve kan den ikke stå for. Flyverdragter og handsker foran brændeovnen tisser den på.
Vi har en hund som den leger med 2-3 timer daglig, og 3 børn som er klar til at lege når hun vil, så det med at anskaffe en kat mere fordi den tisser af kedsomhed passer ihvertfald ikke i vores tilfælde. Men jeg har ført det hjælper med sterialisation.