/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Fs1 virker stadig ikke!
Fra : ThomasWedel
Vist : 1810 gange
120 point
Dato : 18-11-03 19:50

Problemet på min knallert er faktisk det samme...
Den går ud når jeg køre eller bare prøver at starte og vil ikke starte igen før ca. et kvater efter. Har lige fået skiftet platinsæt + kordonsator hos den lokale mekanier samt renset mit benzin filter. Men problemet er der stadig og jeg er simpelthed løbet tør for ider til hvad der er galt!

Så hvis nogle af jeg har et forslag til hvad der er galt så skriv endelig...
Mvh Thomas Wedel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 20:51

De FS1 har det med at danne luftlommer i benzinslangen, løber det frit når du rykker slangen af oppe ved tanken?
Hvafor filter det i benzinhanen eller et extra på slangen?
Hold slangen "halvt på" med benzinhanen næsten lukket, for at fylde slangen op uden luft.
Du skal indkredse problemet, du skal trække shoccer op og ikke give gas. og så se om den kommer.
Ellers må du have sidedæksel af og smide 2 fingerbøl benzin ind i karburator, hvis den så kommer er det galt med svømmer eller svømmerventil.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 19-11-03 14:31

Der er ingen luft lommer i skangen, og det benzin filter som jeg rensede er et ekstra som jeg har sat på, men jeg ved ikke om der er et benzin filter i benzinhanen? Hvis ja, kan det så renses? De ting som jeg tror det kunne være er karburatoren eller tændrøret så dem vil jeg skifte! Det virker somom den simpelthen bare ikke giver tændning ligepludseligt! Eller benzin for den sagsskyld.
Kunne det ikke være en løs forbindelse et eller andet sted? Det er ikke langtid siden jeg skiftede ledningssættet på den, men hva med tændspolen? Eller nogle af de ledninger fra svinghjulet?

Mvh Thomas Wedel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-11-03 17:26

Jo der er et benzinfilter i hvis du skruer benzinhanen af, men det er der ingen grund til hvis der kan løbe en fin stråle, og du har vendt det extra filter rigtigt, så se om der kommer en fin stråle, efter det extra filter.
Du må jo blive enig med dig selv om der er gnist eller ej?
Og er der gnist, så smid 2 fingerbøl benzin gennem tændrørshullet, og hør om den starter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 20-11-03 15:31

Der er en fin stråle fra benzinhanen og det extra filter sidder korrekt for jeg har kørt med det i langtid uden problemer. Jeg har skrevet noget forkert for der er gnist når jeg tester det på topstykket, men kunne det være tændrøret som er brugt op, men stadig giver gnist i tomgang og ikke når jeg kører! Eller karburatoren som ikke kan yde nok pga. en eller anden fejl i denne?

Har meget brug for hjælp!

Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-03 16:20

Og er der gnist, så smid 2 fingerbøl benzin gennem tændrørshullet, og hør om den starter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 28-11-03 21:09

Prøv at rense kaburatoren.

MVH
jlbendtsen

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 07-12-03 00:13

Jlbendtsen, jeg tror sgu nok han har prøvet at rense kaburatoren flere gange...

Hvilket tændrør er det du kører med ?!
hvordan ser det ud ?! jeg har lidt mistanke efterhånden der ligger ved (tændrør og tændrørskabel)
Tjek lige tændrørshætten er skruet HELT fast til tændkablet ! men prøv da at sætte 1 nyt tændrør på..

Nu ved jeg ikke hvilken opsætning du har derfor er det sværdt at sige hvilket tændrør du skal have men vil da prøve med 1, NGK8BHS

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 11-01-04 18:21

jeg har et par ting som jeg vil foreslå dig at prøve,tag kobling dækslet af og kig så ind på
platinerne når den er startet for at se om der springer gnister rundt derinde,for hvis der gør det kan det være en utæthed ved simmerringen,det behøver ikke at være ret meget
for når motoren er blevet lidt varm bliver det olie det og skidt som kan være der lidt tyndere
og mere flydende og kan skabe problemer,har set det flere gange,det andet er at du kan prøve at kigge på bundkarret meget nøje for i bunden af det er der et meget lille hul (som mánge overser når de renser karburatoren) rens det med en lille synål og pust den godt igennem med luft,for det er også en ting der vil skabe det problem som du beskriver.angående tændrør hvis den er lovlig så prøv ngk B 6 HS.
jeg går selvfølgelig ud fra at du har prøvet de andre udmærkede svar fra de andre af
mvh.flink200

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 120 point
Dato : 11-03-04 17:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-04 20:15

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 15-04-04 20:29

Tak for svaret pallebhansen.