/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Fake netkort efter HD skift til ny pc
Fra : golfine
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 18-11-03 18:46

Hej
Hvordan fjerner man gamle netkort indstillinger i registrerings databasen ?
Network diagnostics i help fortæller at der er 2 IKKE fysiske netkort der
er (FAILED). Mit problem er at jeg ikke kan slå firewall til på det fysiske netkort,
og ej heller køre en aut. netværks opsætning, der kun vist ET kort under propertis,
har prøvet at slette kortet, men efter geninstal får det bare et højerer nr. f.eks
Local Area Connection 6, har også forsøgt med diverse "regclean" programmer,
men har ikke fundet et der kan slette gl. hardware, har også forsøgt at slette dem
manuelt i reg.basen uden held, mit problem er opstået efter flytning af HD
(med indhold)(xp) til ny maskine, ved godt man bør geninstalere sin xp,
og smide backup'en ind igen, men hvis der nu var en nemmere løsning så.!!!
Mvh Allan

Accepteret svar
Fra : micjo

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-03 18:54

Hey

Som du selv siger, at flytte disken med indhold er ikke en god ide.
Slet alle netkort og netværks instillinger under properties. Og under netværks egenskaber.
Hvis du har et onboard netkort så slå det fra i bios først. Hvis det er et PCI kort så pil det ud af PC'en.
Genstart og fjern alle "rester" under netværk og properties.
Genstart weee. Og se om du ikke har "slået dem ihjel" Er alt væk. Så i med kortet/slå til i bios.
Hvis det ikke gør tricket--- Sååå format c:

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 18:57

Du skal i kontrolpanel /system/ hardware/ enhedshåndtering, bare fjerne netkortene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-11-03 22:55

Hvis du har en CD-rom til det nye bundkort, så kør lige den ind.
Og så gå i >h-klik denne comp>egenskaber>hardware>enhedshåndtering>deaktiver det/de netkort som driller>genstart (der må ikke være netkort i komp når du gør det, med mindre det er indbygget)
Emesen.

Kommentar
Fra : golfine

Dato : 19-11-03 07:07

Tak for indkomne forslag,
Der er kun ET netkort under enhedshåndtering, de andre to er fra
den "oprindenlige" konfiguration, og kan kun ses i Network diagnostics
under help, samt i reg. basen. Jeg har først tid til at prøve jeres forslag
i weekenden, så vender jeg tilbage.
Mvh Allan

Godkendelse af svar
Fra : golfine

Dato : 24-11-03 15:58

Tak for svaret micjo.

Ja det blev format c: men det havde jeg jo nok også regnet med.

Mvh Allan