/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
worms
Fra : frederikshavn
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 17-11-03 23:24

Jeg har døjet meget her det sidste med at min pc'er genstarter,fandt så ud af at det var en eller anden worm,så fik jeg et pgr.som skulle lukke port 135,og det fik jeg gjort,men derefter syntes jeg at min pc'er kører helt af h.....til,jeg formaterede mit c drev,og der efter lukkede jeg min port.og nu kører den mærkeligt,det skal også lige siges jeg bruger EMULE v.030c,det er ligesom om det kører sgu heller ikke ordenligt efter det her,er der en logisk forklaring på det,måske en guide til hvordan man for skidtet til at kører optimalt,har xp pro(kopi),på forhånd tak

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 17-11-03 23:32

Skaf dig en original XP.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-11-03 00:31

Det vil som >erikjuul siger være en god ide at bruge en købt version, på et eller andet tidspunkt kan du alligevel ikke bruge Windows længere da du nødvendigvis bliver nød til at registrere windows. Den lukker blot ned og er ubrugelig.

Med hensyn til dit problem er det ikke utænkeligt, at der kan være filer der ikke er brændt over til kopien. En form for kopibeskyttelse.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-11-03 00:36

Hvorfor tror du at al din ulykke kom fra port 135, og hvorfor bruger du EMULE v.030c, hvis du ikke har et effektiv antispy og antivirusprogram.
Rens comp. for virus og spy, kør "retningsprogram", fra XP`cdèn. Sørg for at installere alle nyeste drivere, og alle opdateringer, så kan jeg ikke se der skulle være noget til hinder for at den kører som før.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-11-03 00:39

Men, pallebhansen, det er kun et stakket frist.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 18-11-03 01:21

det var inde på www.virus122.dk,der stod hvad man skulle,hvad er port 135

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-03 09:19

svchost.exe lytter på port 135.

Den originale svchost.exe fra Microsoft udfører en række opgaver.
Se en liste her: http://www.3iii.dk/pc-mod/tasks+services.htm
Jeg hæfter mig særligt ved "Remote Procedure Call (RPC)" som er udnyttet af Blaster ormen.
Jeg kører Win2K og har i lang tid haft spærret for portene 135, 137, 445, 593 og 4444. Det har tilsyneladende ikke givet anledning til problemer på min pc.

En pc uden antivirus, firewall og fuldt sikkerheds opdateret, som er koblet til internettet, skal man ikke regne med at kunne benytte for sig selv i ret lang tid.

Prøv at kontrollere din hardware. Kontroller især at alle chip og kort på motherboard sidder ordentligt i soklen. Med chip så mener jeg de chip som sidder i sokler, de chip som er loddet på, de går ikke løse.
Jeg har løst overraskende mange periodiske fejl på computere igennem årene, ved at trykke godt og grundigt på alt som har en mulighed for at kunne ryste sig løst.

Har du andre drev i din pc end C:? Sørg for at de også er renset for potentielle virus, trojanere, orme.

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 18-11-03 12:02

Tak for svaret Per Frederiksen,det er lige præsis denne Remote Procedure Call (RPC)" ,jeg har døjet med,nu har jeg lukket portene igen,så må jeg se om det går,der var intet der sad løs i min pc

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 18-11-03 23:41

Ja, vi får se hvordan det går.

mvh. Per