/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Nymfekakadu (Nymfeparakit) Yngleklar ???
Fra : bramsing
Vist : 1191 gange
100 point
Dato : 17-11-03 23:21

Er der nogle der ved hvornår såvel Nymfekakadu-hannen som -hunnen er yngleklar ???

Accepteret svar
Fra : Bekkamus

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-04 17:31

De er begge yngleklar i 7-9 måneders alderen, men man skal vente med at lade dem yngle til de er 1 års tid. Det er noget med fuglens fysiske udvikling.

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 19-04-04 12:27

sommetider kan der gå op til 2 år før de egentlig begynder at yngle

Godkendelse af svar
Fra : bramsing

Dato : 19-04-04 12:34

Jeg takker for svaret.

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 14:10

Nymfeparakitten (både han & hun) er klar til at yngle når de er 9 måneder gamle, men lad dem dog ikke yngle før de er over et år gamle!! Men fuglene yngler ikke med det samme de skal først lære hinanden at kende og begynde at danne et "ægteskab" det gør de når de fodre hinanden, nusser hinanden, når de er ude at flyve i stuen vil de altid sidde sammen og flyve sammen.