/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbning af DVD-ROM med PC
Fra : Box915300
Vist : 643 gange
20 point
Dato : 17-11-03 11:23

Jeg har en DVD-ROM med TIFF filer (brændt med MAC), som jeg ikke kan åbne på min PC. Jeg har DVD - drev, er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-11-03 12:01

det er en fil af denne type
Tiff: Microsoft office ducument imagning-fil
ferik

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 17-11-03 12:59

Såvidt jeg ved er det to forskellige typer medier som ikke er kompatible, så det er nok derfor at du ikke kan åbne dem på en PC med DVD drev
Mvh. KaVA

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-11-03 13:17

Prøv at åbne TIFF filen på en anden computer, evt gemme den der i et andet fil format som du kan åbne hjemme, brænd den så og tag den med hjem, der er flere af de af frie fotoprogrammer der kan åbne tif filer
ferik

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 17-11-03 15:45

Du kan muligvis med irfanview: http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm
Det har bl.a også en konverterings funktion

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-11-03 18:03

du kan evt gå på bibkioteket og låne en CDrom med et billedbehandlingsprogram,
måske låne nogle stykker af de mange computer blade de har, på de medfølgende
Cdrom skiver vil du sikkert nemt kunne finde noget du kan bruge, til at åbne filen med
ferik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-03 10:04

XnView v1.66 Complete version (Plugins & NConvert) kan convertere

TIF-TIF Revision 6, til/fra ,under tool's
Plus mange andre formater,jeg ved ikke om det kan hjælpe dig.

Setup (Multi-language) (6.4Mb) nede i bunden af siden(gratis)
http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/endownloadwin32.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-11-03 10:05

kan sættes til dansk interface