/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Er min nymfeparakit syg??????????????
Fra : Svane_5
Vist : 1662 gange
20 point
Dato : 16-11-03 19:04

Jeg købte min nymfeparakit for to dage siden og den sidder kun på bunden af buret. Og så blir den ved at ryste på hovede, dvs. Den står stille, ryster på hovedet står stille igen, ryster på hovedet igen, osv. ER DEN SYG????????????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-11-03 22:10

Det jo ikke nemt.
Er det en unge, der plejer at være sammen med andre, den er måske u-tryk.
Snak stille med den, lytter den, måske efter lidt snakken, at den selv snakker med.
Spiser den, det skal den jo.
Reagere den når du sætter hånden hen til den.
Jeg er ikke så klog på det, Men har selv en. Prøv om du kan finde lidt hjælp her.

http://www.zoozity.dk/pas_Nymfeparakit.asp

På søgemaskinen google kan du måske også finde noget.
http://www.google.dk/search?q=Nymfeparakit&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Og ellers må du jo kontakte stedet hvor du har fået den fra.
Held og Lykke.
Hilsen. Natmaden.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 17-02-04 15:24

Jeg har søt alle steder.. der står man skal kle på fuglens bug.. også køre fingeren ned til føderne.. så skulle den med tiden gå op på fingeren.. men der står ikke noget om hvis fuglen bider.. Skal jeg aflevere den tilbage?

Kommentar
Fra : Bekkamus

Dato : 22-02-04 11:46

Jeg synes først du skulle få en dyrlæge til at kigge på den, det kan jo være at den ikke er helt håndtam endnu. Jeg synes helt klart at du skulle give den en chance for at falde til.

Kommentar
Fra : Angelita

Dato : 17-03-04 20:00

svane 5 ----> det din fugl gør tyder på den er syg... ifølge min fuglebog...Jeg vil straks henvende mig til det sted du købte den, og snakke m dem...

da jeg fik min sad den bare stille på sin pind...

A * håber du finder ud af det*

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-03-04 17:16

Synd at spilde sin tid her, fuglen er jo nu halvvoksen, givet vidre eller død.
Det er utroligt, så mange der stiller et spørgsmål, og så ski... på folk der giver sig tid, og prøver at hjælpe.
god dag til alle.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 14:12

At en fugl/nymfeparakit er nede på bunden betyder at den nok er syg. Kan du beskrive dens adfærd? Hvis ikke så kontakt din dyrlæge!