/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Router/switch og STOFANET
Fra : pikpik
Vist : 1215 gange
20 point
Dato : 15-11-03 20:20

Jeg har STOFANET med kabelmodem. Jeg har nu købt en Zyxel B200 v2 router/switch/acces point mhp at lave et "hjemmenetværk": Routeren kan desværre ikke sættes op så den finder kapelmodem eller loginserver. Jeg tror der er noget fundamentalt galt men hvad ? (jeg bruger iøvrigt Windows XP).

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-11-03 21:33

Træk netstik ud på router og modem.
Tilslut modem strøm, og vent til "alle" dioder lyser.
Tilslut routers strøm, og vent lidt.
Computer 1 med stikket til routerens "1. port" (det kan være det er tættes eller fjernest fra router/modem stikket), start nu comp.1, og test den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-03 22:17

Tror palle er inde på noget af det rigtige! Dit netkort i router og pc skal lige initialiseres igen. Der kan godt gå en ½ time med det!

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 15-11-03 23:44

For at benytte Stofa net, skal din pc, så logge på, eller skal du bare sætte den til og benytte DHCP på din pc?

Hvis du skal logge på, så skal du have en router som benytter den samme protokol, som Stofa benytter (PPoE eller PPTP tror jeg de to forskellige muligheder kaldes).

Har du to pc'ere? Hvis de to kobles til routeren, uden at være koblet til noget som helst andet, kan de to pc'ere så se hinanden? (hvis ja, så virker DHCP på routeren, og begge dine pc'ere benytter DHCP)

Til orientering: Et modem er usynligt for netværks enheder, det er derfor det hedder et modem og ikke en router.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-11-03 07:42

Har du>
familie-opkobling
Hvor mange computer må jeg koble til/må jeg dele forbindelsen?
Nej, du må max. koble 1 computer til din StofaNet forbindelse med mindre du har en familie-opkobling. Du må aldrig dele din forbindelse uden for husstanden.

Hvis jeg bestiller familie-opkobling kan jeg så bruge min egen router/switch?
Ja, men vi anbefaler du køber vores løsning da den er gennemtestet og fungerer med din StofaNet forbindelse.

http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=94&menuid=117&parentid=4&subparentid=12

http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=45&menuid=75&parentid=4

Familie-opkobling oprettelse 299,00
Manse9933

Kommentar
Fra : pikpik

Dato : 16-11-03 15:16

Tak for svarrene, de har desværre ikke hjulpet. Kan det være at kablet fra router og til kapelmodemet der er forkert ? Er der ikke noget med at der er to typer: Twisted pair og straight through ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-03 15:24

Der er så meget man ikke må! Den der familie pakke fra stofa er kun endnu et tiltag fra telia stofa for at tjene flere penge! Du kan sagtens bruge en router til at dele din almindelige stofa forbindelse med, du skal dog ikke bruge stofa support til at løse problemer med dette, da de så garanteret vil slæbe dig i retten! Sæt kabelmodemet til routeren og træk et kabel fra routeren til pc'en eller PC'erne! Sæt strøm til det hele og vent ca. en halv time så skulle det virke når kabelmodemet har fundet det nye netkort i routeren! Hos alle andre kabel udbydere er det mig bekendt tilladt at dele sin internetopkobling, bare ikke hos stofa!

Kommentar
Fra : grow

Dato : 02-12-03 22:30

Hej pikpik !
Har du løst dit problem og glemt at lukke dit spørgsmål ?

grow

Kommentar
Fra : pikpik

Dato : 03-12-03 20:53

Hej Grow

Nej jeg har desværre ikke fået løst mit problem. Mit kabelmodem er et motorola SB4100 og jeg er bange for at det ikke vil kommunikere med min router. jeg synes, at jeg snart har prøvet alt incl. at få familie-opkobling hos STOFA.

Hilsen

PP

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-03 21:16

Måske kan du finde en løsning her, vis linket virker

http://search.motorola.com/query.htmlqp=site:broadband.motorola.com&qt=motorola+SB4100&x=13&y=12

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-03 21:18
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-03 21:20

http://broadband.motorola.com/consumers/products/SB4100/downloads/SB4100_Quick_Installation.pdf

dette er en pdf,fil (arobat)
Jeg tænkte på reset knappen/hullet du skal nog have noget
der kan komme ind i dette.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-03 21:24

nok,det kan tage fra 5 til 30 minuter at få cabel modemet igang igen

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 03-12-03 21:31
Kommentar
Fra : grow

Dato : 04-12-03 01:03

Hej pikpik !
Du nævner selv at kablet mellem router og modem måske stal være "straight through" Er det det ?
Jeg er selv på fællesantennen via Arrownet og der SKAL forbindelserne være lige igennem.
Jeg kan se på cabelmodems Ledlampe når der er forbindelse til router.

Grow

Godkendelse af svar
Fra : pikpik

Dato : 07-12-03 17:53

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-12-03 19:02

selv tak