/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
kabel til bredbånd
Fra : cccf
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 15-11-03 14:06

Hvor kan man købe kabel til bredbånd billigt.
Jeg forsøger at starte noget bredbånd op der vor jeg bor.
Jeg skal jo bruge både kabel-stikdåser- fordelerboks og netkort.
Er der nogen der har erfaring med dette. Det kommer nok til at dreje sig om ca. 10 paraceller i rækkehus.
Venligst
Cccf

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 60 point
Dato : 15-11-03 14:17

her kan du købe næsten alt (jeg kender dem ikke) http://www.brinck.dk/
vi er flere der fælles om en bredbånds opkobling, udstyr fra www.elsborglink.dk
tråløs udstyr
ferik

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-11-03 14:25

Jamen jeg har hørt at trådløs forbindelse ikke kan trække gennem murstensmure.
er det rigtigt.
venligst
Cccf

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-11-03 14:52

forhør dig hos din lokale el installatør...........
de har alt hvad du skal bruge, og du kan sikkert også få et tilbud.
netkort køber du hos din lokale computer forretning.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 15-11-03 16:14

Jeg arbejder selv osm elektrikker hos et El-firma i viborg. Det er et godt sted at starte for de har det ellers kan de skaffe det hejm til dig.

hvis du vil kan jeg give dig nummere på det du skal bruge, så bare skriv til mig olefahnoe @ hotmail.com

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-11-03 17:22

pds kabler se evt. www.greenline.dk (kabler pds) og edb netværk

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-11-03 18:25

jeg bor i rækkehus (der er 27 ialt i området) bredbåndsforbindelsen er hos mig, 4 andre kører med trådløs, længste afstand til 2 andre er ca 45 meter,
ferik
nerikkr@yahoo.dk

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-11-03 18:32

hvis i vælger at opsætte en udendørs antenne vil i få en ganske god rækkevidde
pris for en udendørs antenne er ca 1000- kr
spørg elsborglink eller en anden, der sælger dette udstyr
ferik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 18:55

Du skal bruge Adsl modem
en ruter
1 eller 2 switch Switch 8 x RJ45 10/100 Mbps
ved switch pr. to brugere >Underlag for stikkontakt (til dataudtag)
ved switch pr. to brugere >Ramme 50 for stikkontakt (til dataudtag)
ved switch pr. to brugere >Fuga dataudtag T3 Stp/utp
ved switch pr. bruger LexCom 125 Konnekt.UTP Cat.5E.
ved switch pr. bruger Patch Kabel RJ45 kat5E
kabel >UTP 4x2x0,24 cat.5E, pr. m.
hos bruger >Underlag for afbryder (til dataudtag)
hos bruger >ramme 50 til afbryder (til dataudtag)
hos bruger >Fuga dataudtag T1 Stp/utp.
hos bruger >LexCom 125 Konnekt.UTP Cat.5E.
hos bruger >Patch Kabel RJ45 kat5E
Håber at jeg har husket det hele.
>set hos Greenline (jeg har handlet EL hos Greenline og er tilfreds)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-03 18:58

Og lige et netkort pr. comp ca. 200 kr.

Kommentar
Fra : dkhv

Dato : 15-11-03 19:00

prøve Aldi de har 2* 5 m. til 59kr.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 15-11-03 19:34

Tak for svaret ferik.