/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Pas til tyskland
Fra : RaB
Vist : 1042 gange
20 point
Dato : 14-11-03 19:21

Skal man vise pas ved grænsen??? eller er det bare nok med kørekort??? nu når vi er med i eu..

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 14-11-03 19:24

Du skal ikke vise pas, men du skal altid kunne identificere dig selv i udlandet.

/Bofh

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-11-03 19:40

Jeg har i den anledning talt med mange forskellige myndigheder, grænseforskning, EU
ministerie i København, m fl
det eneste sikre identifisions mulighed vi som danskere har er vores pas
hvis vi bliver pågrebet i tyskland og ikke har pas, vil der formentlig ikke ske andet end
vi vil blive bedt om at forlade tyskland (jeg ved at er sket sådan i enkelt tilfælde)
sagen har været oppe i folketingets spørgetid, og naturligvis som altid med et meget lunken svar fra den ansvarlig minister
passet har tilsyneladelig kun det formål i denne sag at der kommer nogle penge i statskassen
ferik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-11-03 20:36

Hvis du skal på ferie i Tyskland skal du have et gyldigt pas med.
Siden jeg henviser til er 1 år gammel, men reglerne er ikke ændret.
http://euo.dk/upload/application/pdf/cf1bb692/til_web.pdf
mvh ans

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 14-11-03 20:53

Ja tag passet med.. Man kan frks. hellere ikke få lov at overnatte på noget motel dernede uden et pas. Så måske skal de ikke se det ved grænsen men til gengæld skal du kunne fremvise det i så mange andre tilfælde...

Og så lige et tip..
HUSK aldrig at køre til tyskland med pigdæk. Det kan blive din dyrste rejse nogen sinde..

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 14-11-03 23:19

(pigdæk) men husk lige at tjekke regelerne i de pågældende lande. Nogle steder har de nogle sære regeler.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-11-03 23:43

du skal have pas med, og skal på forlangende af toldere og betjente vise det også ved grænsen..der findes kun 2 lande hvor danskere ikke behøver deres pas, nemlig Norge og Sverige.

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 19-11-03 07:57

ja, passet skal medbringes og på forlangende forevises. Ud over Norge og Sverige skal danskere heller ikke vise pas ved indrejse i Island og Finland