/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Ludvig
Fra : Bizze
Vist : 592 gange
30 point
Dato : 14-11-03 15:48

Hej med jer!!
D. 4 september fik vi Nymfeparakitten Ludvig, som var over 9 månder, da vi insisterede at det skulle være en han, da de er nemmere at få tamme.
Jeg skrev d. 9.9.03 da jeg blev nervøs for at vi ikke kunne få ham tam.
Meeeen nu går der da fremskridt. Min kæreste bruger meget tid på at tage hånden ind i buret, (uden at logge med mad) Og Ludvig hopper rundt i buret og virker glad. Nogen gange hopper den kort hen på hånden. Men så når de er færdig med at lege, og min kærste sætter sig hen i sofaen, kommer der en slags pive lyde fra Ludvig.
Hva` betyder det??

Og så lige til sidst. Om aften når den sidder afslappet og opustet, kommer der en mærkelig lyd, det er som om den skærer "tænder"
Jeg håber i kan hjælpe mig...... c",)Bizze

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-11-03 17:02

De pivelyde du omtaler er et udtryk for tilfredshed,og det andet er ganske rigtigt "skæren tænder".Papegøjer er udstyret med bruskriller ,både i over(mund) næb og under næb,når der er fred og ro skal der børstes tænder,og så kører Ludvig ,over og under næb mod hinanden for at rense dem.Hvis du kan komme til at se ,uden Ludvig opdager du kigger,kan du tydeligt se det.Det der bliver frigjort, bliver vendt engang,noget slugt og noget spyttet ud
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Bizze

Dato : 14-11-03 18:52

Til Ole
Tusind tak for dit svar...... Der blev vi noget klogere her hjemme.

M.v.h. Bizze

Kommentar
Fra : Bekkamus

Dato : 07-03-04 10:47

Vores nymfeparakit "skærer" også tænder, men det er kun når han er træt. Det virker som om at han nogen gange prøver at tale. Når vi fx sidder med ham og har sagt det samme ord igen og igen skærer han tænder, men han gør det i de stavelser som ordet også var i. det kan være at han prøver at kommunikere med jer.

Kommentar
Fra : Lasseparakit

Dato : 17-05-04 13:32

hej... Jeg skal have en Nymfeparakitm til August mig go min far havde tænkt os at starte med en og når den var tam ville vi have to. Jeg har hørt at man kan sætte den nye ind til den gammle og så vil den nye blive tam fordi den ser at det den gammle gør er rigtigt. Er det løgn? Jeg har haft to undulater en dag angreb den ene min mor så vi var nød til at sælge den. Hvorfor det den var tam og kunne tale?n har du nogle råd til en ny Nymfeparakit ejer? har læst meget om den og kender alt om den!!!!! mvh lasse

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 14:14

Det at den skære tænder er en slags knirke lyde de lyde betyder at den er afslappet og meget glad!!