/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Rettigheder i Navision
Fra : mbd
Vist : 557 gange
10 point
Dato : 14-11-03 11:06

Hvordan kan man i Navision Attain give rettighed til at udskrive kontoudtog uden samtidig at give redigeringsretttighed til debitor?
Hilsen May Britt

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 14-11-03 12:07

Hej May Britt;

Så vidt jeg lige husker, så kan du på en bruger-rolle sætte at man skal have alle rettigheder på rapporten til Kontoudtog; og at man samtidig skal have indirekte rettigheder til tabellen debitor.

På den måde burde det virke, da en indirekte rettighed i Navision betyder at programmet må rette via rapporter, kørseler, etc. - men at brugeren ikke må gøre det direkte.
Du har samme princip i finansdelen, hvor man har mulighed for at vælge Direkte bogføring på en konto.

God fornøjelse.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : mbd

Dato : 14-11-03 14:28

Tak for hjælpen. Jeg har desværre ikke fået det til at virke, men nu har jeg nogle muligheder at prøve.

mvh/May Britt

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 14-11-03 15:51

Hej igen May Britt;

Vil du vil - så send lidt mere om opsætningen på den pågældende bruger - og diverse roller du har oprettet.

Jeg kan prøve at genskabe det i min version - og herefter prøve om jeg kan hjælpe dig på vej.

Hvad får du af fejlmeddelse? ( Husk at lukke Navision og starte op igen efter du har ændret i rollemønstret - ellers er det ikke sikkert det virker ordentligt )

/MVH Smitty