/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Audio fil
Fra : Tribler
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 13-11-03 18:26

Hej!
Er der nogle der ved hvordan man nemmest for lavet wavefiler om til audio fil?. Så jeg kan spille en midifiler, i min cd-afspiller.

Hilsen Tribler

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 13-11-03 18:35

Hvis du i dit brænder-program vælger at oprette en audio-CD, konverteres filerne automatisk.

Kommentar
Fra : heyhey

Dato : 13-11-03 19:12

Hvis du i dit brænder-program vælger at oprette en audio-CD, konverteres filerne automatisk.

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 13-11-03 19:19

heyhey>> hvorfor kopierer du et indlæg????

Kommentar
Fra : Tribler

Dato : 13-11-03 21:35

Det vil mit, brænder program ikke. Er der en anden måde, at gøre det på?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 23:15

Du skriver:

Så jeg kan spille en midifiler, i min cd-afspiller.

Mener du det?

ellebye

Kommentar
Fra : Tribler

Dato : 13-11-03 23:35

Ja. Så jeg kan spille midifiler, på min cd-afspiller.
Jeg ved at programmet "cubase" kan, men ikke hvordan.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-11-03 23:47

Jeg tror at nogen har misforstået dig. Man har troet at du skulle konvertere dine Wav-filer til rigtige musikfiler.

Men at konvertere wav til midi kan ikke lade sig gøre, da der er tale om to helt forskellige fil-systemer opbygget på hver sin måde, midi=digitalt musik, wav=analogt musik.

Herudover kan midi-filer heller ikke indeholde "talesprog" af nogen art.

Sorry vi har misforstået dig.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-03 00:00

Mener du mp3 filer? midi og wave er som sagt ikke compartibelt!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-11-03 00:46

>tedd
jeg er også ved at blive lidt forvirret.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-11-03 00:51

>Tribler

Hvis nu det er mp3-filer du mener og ikke midi-filer som du skriver, kan du downloade et program som hedder winamp, det kan bruges til at konvertere wav til mp3.
Du kan hente programmet :

www.download.com

og søg på winamp

Meld lige tilbage om det ikke er det du mener.

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 14-11-03 20:24

der er kun en måde at konvertere Midi til wav. det er at bounce det (optage) jeg er ikke selv cubase bruger men jeg ved at man kan Bounce i det...
ellers skal du ha et lyd redigerings program (cool edit, Wavelab, Soundeforge e.l.) så skal du afspille din midifil med feks. winamp og optage outputtet med dit lydredigerings program.
hvis du bruger win 95 kan du bruge windows media player til at optage med og winamp til at afspille med.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-11-03 20:39

>Ringo_Gringo

Prøv at nærlæs spørgsmålet, det er noget med at sammenligne ælber og pærer, og til sidst få blommer ud af det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 16:03

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : Rene.AN

Dato : 01-08-05 00:08

Nu vil jeg blande mig lidt.

Hvis man har et program der kan læse midi filer, har man i samme program også mulighed for at convertere til wav filer.

Man kan godt "bounce" fra et midi refigerings program, men det burde ikke være nødvendigt. hverken Cool edit, eller Wavelab kan læse midifiler, som sådan. Det skal være en wav fil, eller mp3 fil, for at de forstår dem.

Men ved du hvor midifilen er arrangeret??? Altså i hvilket program den er produceret i?

Midi er jo en form for hjælp til et andet program, med alle indeholdene lyde, for så vidt jeg ved, indeholder midi ikke lyd i sig selv.