/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony P-10 kan det bruges som web cam?
Fra : NicolajMac
Vist : 273 gange
16 point
Dato : 12-11-03 22:39

Jeg har læst på en hjemmeside at Sony P-10, kan bruges som web cam. Er der nogen der ved om det er rigtigt? På sonys hjemmeside, står der ikke noget om at det kan bruges som webcam. Det kan være at der en løsning? så det er muligt, nogen der kender den?

Hvorfor fylder billeder taget i 5 mega med et sony p-10, omkrin 2mb, når de kun fylder 1,3mb på Olympus. Er det bedre kvalitet hos Sony, eller bare et salgs trix, så man køber større memory sticks?

På forhånd tak!

Mvh. Nicolaj

Kommentar
Fra : simmer69

Dato : 12-11-03 23:54

hej med dig nicolaj jeg ved ikke om det kan det men dog ikke det kan det men jeg har et spørsmål til dig da jeg kender en der har købt et sony p10 men der var ikke nogle cd med og de vil i merlin ikke give hende en ny så jeg vil spørge om du ved hvor man kan finde det eller har du mulighed for at sende en kopi til simmer@os.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-03 15:52

Det er muligt du kan gøre det ved hjælp af et TVout kort men jeg tvivler.
Dog skal du ikke købe ret meget udstyr for at køre som web-camera før du kan købe et færdigt web-camera billigere.
Her kan du læse om Sony dsc p10.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscp10.asp
Det er det komprimerede format-type som gør den forskel på billedstørrelse. Canon s50 (5mp) kan også gemme i special format, og det fylder. p10 kan jo også gemme i jpeg og så er det ikke sikker det fylder.
Emesen.