/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Så gjorde jeg det igen..........Øv
Fra : alh3
Vist : 4548 gange
40 point
Dato : 11-11-03 16:45

Jeg har desperat brug for hjælp.

Jeg var til frisør igår og hun fik den "gode" ide at, vi kunne komme en mørkerød skyllefarve i håret for at give det lidt spil. (jeg er normalt lyshåret) Fint, fint.
Men nej hvor er jeg ked af det. Farven er slet ikke mig og jeg savner bare min naturlige hårfarve. Men men men, godt nok er det en skyllefarve, men er der nogen der har gode råd om hvordan man fremskynder processen, på at få sin hårfarve tilbage.

Jeg har lige haft læst et andet indlæg om at vakse det med opvaskemiddel. Har prøvet = intet resultat.

På forhånd tak

Og ja, jeg ved det godt............ Jeg gør det aldrig mere......!!!!

KH Annette

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 11-11-03 16:58

Kære Annette

Jeg håber at det er en Epecia skyllefarve din frisør har kommet i, for det er den eneste skyllefarve jeg kender som kommer ud af håret fuldstændigt. Jeg har selv ofte haft lysten til at komme en skyllefarve i mit hår, men tør ikke fordi jeg ved med 100% sikkerhed at jeg aldrig vil få min flotte lyse farve igen. Den vil gå hen og blive meget mat i farven med tiden. Den eneste måde du kan få din oprindelige farve tilbage er at trække farve pigmenten ud af håret. Det skal du ikke selv eksperimentere med, det er kun frisører der skal lege med det. Hvis du selv går i krig, kan dit hår ende op skrigende orange eller pis gult. Det kommer selvfølgelig også an på hvad tone højde du har fået i håret.. Hvis du vil have min hjælp, så skriv din mail adr. så kan jeg sikkert hjælpe dig på en god måde uden at du ødelægger dit hår. Jeg er frisør og er vandt til at rette op på uheld.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : alh3

Dato : 11-11-03 17:13

Det lyder rigtig godt.

Du kan skrive til prue@mail.tele.dk

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 11-11-03 18:29

Hej alh3

Jeg har også engang været uheldig hos frisøren. Jeg var hos
frisøren en lørdag, og mandag gik jeg derned igen, og sagde
som det var, at jeg slet ikke kunne forholde mig til den farve
mit hår havde fået (det var også med rødt). Der var overhovedet
ingen problemer, de lavede det om med det samme.

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at henvende mig til frisøren
og tale med dem.

Nu kan det godt være du tænker, "jamen, jeg sagde jo selv ja",
det gjorde jeg også, men man kan jo ikke vide hvordan man ser
ud, før farven er i, og man (jeg) regner da med, at frisøren ved
hvad de taler om.

Held og lykke med det
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 11-11-03 23:56

Hej Mone

Det er også frisørens ansvar at fortælle sin kunde, at faven muligvis aldrig bliver den samme, hvis man farver det mørkere og man vil have sin gamle hårfarve tilbage. Og hvis man bruger en rød skyllefarve i lyst hår, vil det næsten aldrig ramme samme farve som på farve kortet. Det vil sikkert blive ret hidsigt eller mat, hvis håret er ødelagt. Her for to uger siden ville jeg teste en rød skyllefarve fra epecias farver på mit eget hår, som jeg ved ryger ud igen men jeg farvede en række under mit øverste hår lag, så jeg ikke ville fortryde og så jeg kunne se hvordan den ville blive vasket ud og se hvordan den så ud i mit lyse hår. Den var ikke som på kortet og jeg var ikke selv tilfreds, men ligeglad da jeg ikke rigtig kunne se den under mit øverste hår lag.
Det er frisørens ansvar at tale med sine kunder om forlemper og ulemper inden man starter en process. Jeg retter også op på farver jeg laver... gratis, men det er som regl små ting. Altså at de gerne ville have haft lidt mørkere striber eller lysere striber, eller hvad det nu kunne være.. Men en drastisk forskel, så skal man fortælle kunden hvad der kan ske og om de er forberedte på det. Jeg synes også at det er fint at fortælle frisøren at man er utilfreds også høre hvad de har at sige, det ville jeg da også selv have mine kunder gjorde. Bare de ikke laver kluder i den. Det sker jo for nogle..

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 12-11-03 02:54

Hej!

Jeg har prøvet det samme, men i striber og med permanente farver. Jeg vil bare sige, at hvis du er langhåret, som jeg, så kan dit hår også blive mere porøst ved at få farven fjernet, så tænk over det også. Mit hår har det ikke helt godt nu et helt år efter. Jeg bruger Fructis balsam fra de små runde beholdere. Kan kommes i efter vask - også i tørt hår. DEt hjælper på kvaliteten.

VH Sismo