/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
video
Fra : svej
Vist : 237 gange
25 point
Dato : 11-11-03 15:32

mon nogen kan give nogle tips til at optage video med canon ixus v3; eventuelt noget skriftligt( har søgt på nettet)

har prøvet at optage i gammel smedie, næsten uden lys, andet end fra essen og det glødende jern.det kunne godt bruges, men f. eks. hvor lange sekvenser? er det kun mediets størrelse der bestemmer?

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 11-11-03 15:51

Hej.
Nu er det jo ikke det at optage video dette kamera er lavet til, så der er nogle begrænsninger i dette.
Jeg har selv en Canon G3, så mine erfaringer er der fra.
Med en opløsning på 320 x 240 har du mulighed for at optage optil 3 min. Hvis opløsningen er dobbelt så stor er der mulighed for optil 30 sec. Når der ikke er mulighed for at optage mere slukker kameraet og downloader det på CF kortet.
Derefter er der igen mulighed for at optage.
Vær opmærksom på at du ikke har mulighed for zoom når du optager. Blænden arbejder heller ikke under optagelser, dvs. at du bør vælge et sted med middelbelysning til start af dine optagelser.
Hvis du starter der hvor der er mest lys og pannorere til et mørkere sted vil det blive meget mørkt.
Du bør også huske at hvis du stopper for at flytte kameraet lidt, så tømmes bufferen og du kan først begynde når den er tømt igen.
/Jens

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-03 17:19

Jeg har samme oplevelse som jensthybo med mit Canon s50
Så optagelse fra indendørs til udendørs bliver ikke så godt.
Men stop optagelse og genoptag så bliver det bedre. Og beslut om optagelsen skal være nær eller fjern inden du starter hver optagelse.
Emesen.