/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NetMeeting ...antal samtidige brugere?
Fra : NKSDK
Vist : 375 gange
200 point
Dato : 09-11-03 21:16

Hej

Har ledt og ledt, men intet svar fundet!

Ved nogen af alle I kloge hoveder, om der findes et maksimum antal deltagere NetMeeting kan håndtere ved en multipoint-videokonference?

Jeg forsøgte mig fredag med invitation af 8 til et videomøde, men kun 4 blev lukket ind. Det skal nævnes, at alt benarbejdet var gjort, alle var online og forbundet korrekt, al hw kørte, alle forbindelser var OK, etc.

På forhånd tak

NKSDK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 00:27

Jeg ved det ikke, men tror det afhænger af hvor hurtig din forbindelse er som server.
http://websrv5.sdu.dk/flexnet/atm4/default.htm
http://www.forskningsnettet.dk/videokonference
http://www.microsoft.com/windows/NetMeeting/default.ASP
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-11-03 06:47

Vi sad alle på en 2Mbps dedikeret til formålet, så båndbredden skulle ikke være problemet - vi blev forbundet via en gatekeeper, og en TelNet dertil sagde, at alle var online og "hooked up". Derfor finder jeg det meget mystisk, at kun 4 blev lukket ind i NetMeeting - de øvrige fik end ikke "invitationen" til at deltage.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 15:45

Jeg vil gætte på at "de øvrige", bruger en router, eller har en firewall der ikke er slået fra.
Mange der sidder bag en router, har problemer i netmeeting, det kan de se hvis de går til et meetingsted, så vil deres navn ikke figurere på listen over "onlinebrugere". Invitationen kommer ikke frem gennem routeren, før de får lukket rigtigt op for pågældende porte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 10-11-03 17:13

Det er rigtig gode bud, og det er min fejl, at du ikke har fået alle informationer:

Udover det allerede beskrevne var også det forhold, at alle sad inhouse - dvs. på samme net og underlagt samme hard- og softwaremæssige vilkår.

Der var tale om et forsøg, derfor det lidt underlige forhold at mødes via NetMeeting, når man ligeså godt kunne mødes face2face.

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 14:52

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 08-05-04 23:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 08-05-04 23:41

Tak for svaret pallebhansen. Pardon - havde glemt at lukke det

/NKSDK