/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
sporring af computer
Fra : ostlov
Vist : 213 gange
100 point
Dato : 08-11-03 20:46

jeg har fået min bærebare stjålet. og som alle andre pc'er indeholdt de mange vigtige oplysninger og jeg vil meget gerne have den tilbage igen.
jeg har ladet mig fortælle at hvis når pc'eren bliver kan den sporres til en hver tid
Er der korrekt ?og hvordan gørres dette? er det noget man selv kan få gjort eller er det bestemte firmaer der kan dette?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-03 21:12

Det kan lade sig gøre men det kræver at du har haft følgende program installeret
http://www.esporing.dk/?m=item.30

mvh ans

Kommentar
Fra : ostlov

Dato : 08-11-03 23:01

min pc er/var en compac presario 2 år gammel med win me og jeg havde ikke selv installeret pc finder.er der andre muligheder

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-11-03 01:29

Jeg kunne desværre forestille mig, at stjålne bærbare comp, er som stjålne biler, at de forsvinder udenlands, og som i dit tilfælde, selv om du havde et sporingsprogram installeret ville det ikke fungere hvis der blev sat en anden harddisk i.

Det er rent ud pokkers ærgerligt. Jeg er mange for at der kun er en meget lille mikroskopisk chance for at du ser din pc igen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-11-03 13:48

ostlov

Så er der ingen muligheder for at din bærbare kan spores. Du skal være heldig at politiet finder den. Jeg går ud fra at du har anmeldt det til politiet.

ellebye

Du har ret i at i det øjeblik harddisken bliver skiftet så ville det program, som jeg henviste til, ikke kunne bruges.

mvh ans

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 16-01-04 02:53

Såfremt der er netkort på boardet kan den spores idet at alle netkort har en unik Mac adresse, (kræver at den er på nettet). Om du så kan få politi eller forsikringsselskab til at søge den på nettet, se det er en helt anden sag. Men jo - er den på nettet, kan den spores, kræver selvfølgelig at du har serienummeret på den bærebare så hardvaren kan checkes.