/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Butikspris vs. privatpris.
Fra : JanPalach
Vist : 395 gange
220 point
Dato : 08-11-03 01:41

Haj,

Jeg forsøger pt. at sælge en Lexmark-laserprinter (incl. patron til 5000 sider), der ifølge f.eks. www.edbpriser.dk billigst kan fås til 5000,-kr (hvortil kommer fragt mv.). - Og printeren er splinterny og i originalindpakning, så den er på alle måder identisk med dem, der sælges i kommercielle butikker. Imidlertid er det pløk-umuligt at få den afsat!!! Det frustrerer mig virkelig - ikke blot fordi jeg naturligvis gerne ville have lidt penge for den, men også fordi det vil være fjollet bare at smide den på lossepladsen (miljø og ressourcer osv.). Der er åbenbart stadig et eller andet magisk ved at stå og snakke med en eller anden slipseklædt computer-pusher og købe et eller andet der liiiige er en smule nyere.

Har også tidligere måttet smide printerpatroner ud (hvor min gamle printer var gået i stykker). "Gammelt" computerudstyr er åbenbart sværere at afsætte end gamle fisk... .

Frustrerede hilsener

Jan Palach

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 08-11-03 01:59

Måske skulle du have sat en pris på, hvem ved om køberen findes på kan du.
Har du prøvet qxl auktion ?

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 02:02

Du har helt ret. Vi lever i samfundet "køb og smid ud". Desværre er der ikke penge i brugt comuputerudstyr. Det du købte i går er forældet i morgen.

Har prøvet i den blå avis?

I øvrigt ved jeg, at der er en side på nette hvor man kan (prøve) at sælge brugt computerudstyr.
Jeg kan ikke lige nu finde siden navn, man har tidligere været omtalt her i kandu.

Håber du får den afsat da jeg også er en de der går ind for genbrug.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 02:03

Her har du adressen:

http://tilbudet.dk/brugtecomputere.htm

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-03 02:06

Hvis din printer er helt ny og i originalindpakning, så har du vel også en kvittering på købet af den. Jeg kunne forestille mig at det vil en evt. køber gerne have (garanti m.v.)
Hvorfor vil du sælge den?
Sæt den til salg i dba.

mvh ans

Kommentar
Fra : bog

Dato : 08-11-03 10:54

Prøv at sætte den til salg på qxl.dk
Der har jeg fået sogt min gamle printer.

Du har 55% chance for at få den solgt første gang.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-11-03 10:59

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve alle ovenstående muligheder, jo flere mulige "salgssteder" jo ståtte chance for at få den afsat til en rimelig pris.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-03 12:12

Og til sidst, på opslagstavlen i den lokale brugsforening.

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 24-11-03 10:04

Tak for kommentarerne - jeg må jo prøve så meget som muligt, og håbe på det bedste.

Jo da, jeg har også de originale papirer, så no problemos. Har kigget lidt omkring, men men priserne er altså meget lave på auktionerne.

NÆGTER simpelthen at sælge en printer til 5000,-kr. for 500,-kr!!!

Så vil jeg hellere pille al indmaden ud af den, tætne hullerne med fugemasse, hælde vand i den og bruge den som fuglebad...

PS: måske er problemet, at folk ikke ved, hvad de får for pengene. Der ER altså forskel på en laser-printer, og så en blæk-sprøjt printer til 500,-kr (der i øvrigt kan være udmærket til nogle behov). Men den pågældende laser-printer er altså til et mindre kontor, og kan klare mange (35.000 måned) og hurtige udskrifter (22 min). Hertil kommer kvaliteten, samt prisen (ca. 2 øre/side mod ca. 30 øre/side for en blæksprøjt).

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-11-03 10:34

Har du stadig fakturaen?
Hvornår har du købt den?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 25-11-03 12:15

Jo, da har stadig fakturaen. Forfaldsdatoen for købet var 08-09-2003.

Med højagtelse,

JanPalach.

Kommentar
Fra : JanPalach

Dato : 27-01-04 16:51

Har fået solgt ene via QXL til 2500,-kr, hvilket jeg godt kan acceptere. Beholder så den anden, da den jo med printerkassetten er mere værd i antal udprints end jeg kan få for den (da jeg sandsynligvis også ville blive nødt til at sælge denne med tab i forhold til markedspris=