/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
bedste avi 2 svcd
Fra : freddiemercury
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 07-11-03 15:44

nogen der har det bedste program til at konvetere
AVI til SVCD ?

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 07-11-03 15:54

Cucusoft

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-11-03 16:54

MyDVD

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 07-11-03 20:36

Det kommer an på hvad kvalitet du vil have ud af det færdige resultat.
Bedste kvalitet opnåes ved at bruge tmpGenc, der dog heller ikke lige er for nybegyndere....men med lidt engelsk læsning findes der mange gode guider og skabeloner at indstille programmet efter inden man encoder.

Følgende to indlæg er skrevet af mig selv tidligere...og blevet accepteret som et svar....håber det kan hjælpe lidt :

Hej Niels.....
Den generelle forskel på vcd og svcd er opløsningen og et par andre ting
VCD har en opls. på 288 x 352 i PAL (europæisk), hvor svcd har en opls på 480 x 576.
vcd bruger en bitrate på 1150 kbps, hvor svcd har 2520 kbps....dette fortæller lidt om hvor mange data der bliver brugt/sek, hvilket selvfølgelig er højere ved svcd, da opløsningen jo er højere.
Ydermere har man mulighed for at lave lidt flere tekniske finurliheder ved svcd, end vcd, såsom flere lydspor, menu alá DVD (kan dog ved nogle tilfælde også lade sig gøre ved vcd).
Slutteligt må jeg jo nok erkende at der er en vis kvalitetsforringelse fra AVi til (s)vcd, dog størst ved vcd, men det gør som regel ikke så meget, da vcd jo nok oftest bruges til at vise på alm. TV. (har jo som bekendt ikke så voldsom en god opløsning).
To gode programmer er TMPGEnc, og LSX-Encoder, hvor jeg selv mest bruger førstnævnte (har flere indstillingsmuligheder).
Håber det kan bruges til noget.

ps.... et lille link til en breder forklaring (engelsk) http://www.doom9.org/

Hej Mille35....

Jeg vil godt give xodeus ret i at det skal gemmes som mpg hvis det skal bruges på en stand alone dvd afspiller.
Jeg har gennem de seneste år prøvet forskellige programmer til at encode mpg filer til vcd standard, og er altid vendt tilbage til det samme program : Tmpgenc.
Dette er PROGRAMMET da man stort set har alle de indstillingsmuligheder man skal bruge, og så laver den VÆSENTLIGT flottere resultat end mange af de "nemme" encoderprogrammer. Jeg bruger selv Ulead videostudio 7 til at capture alt mit hjemmevideo-halløj m.m., og dette rigtige gode program har også sin egen encoder indbygget så man i umiddelbar forlængelse af et capture, kan konvertere filen til (s)VCD standard og brænde den. Men encoder-delen i UVS lader desværre, som så mange andre programmer, meget tilbage at ønske kvalitetsmæssigt.
Det skal siges at Tmpgenc ikke er det bedste program til begyndere, men har du bare lidt styr på engelsk, så prøv her : http://www.divx-digest.com/articles/avi2mpeg1.html
Det giver en ide om encoding med både tmpgenc og nero. Tmpgenc har også eget forum (har ikke lige url)
Til slut vil jeg personligt foreslå at du encoder i superVCD da kvaliteten er mange gange bedre end vcd.

Held & Lykke

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-11-03 21:01

>KINGPIN_DK

Dit ovenstående indlæg er nu ikke specielt udtrykket for om det markedets bedste. Har du forøvrigt prøvet de to andre nævnte ??, ellers er det jo lidt svært at vide.
I øvrigt har jeg prøver både TMPGEnc, og LSX-Encoder, hvilke jeg personligt finder som dårlige programmer der ikke lever op til min vurdering af kvalitet, og tro mig, jeg har prøvet mange programmer.

mvh
ellebye