/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Screenshot
Fra : Hended
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 06-11-03 20:28

Kan man i flash 5 tage et sreenshot af skærmen og der efter bruger det i sin flash movie eller sådan noget??

Fx. mit skrivebord på pc'en kan tage et billed af det og derefter bruget det som baggrund i flash'en?

Kommentar
Fra : jalaha

Dato : 06-11-03 21:00

Jeg er ikke klar over om du kan gøre noget sådan direkte i Flash5, men du kan blot trykke på tasten "Prt Scr" og så har du et screen dump i bufferen du kan indsætte med e.g. ctrl-v måske direkte i flash5 men ellers i et billedbehandlingsprogram hvorfra du kan gæmme det som et format flash5 kan bruge som baggrund.

Hvis du trykker Alt+"Prt Scr" får du kun det aktive vindue på skærmen.

Mvh
Jalaha

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 08-11-03 16:02

det ikke helt det jeg mener.. Jeg mener, kan jeg laver en flash-film der tager dit skrivebord istedet for at det kun er mit man kan se i flash-filmen..?

Håber der nogen der kan svare på det her

Kommentar
Fra : Ramser

Dato : 10-06-04 17:25

Jeg vil først sige jeg har ikke særlig meget forstand på Flash. Men det lydder usandsynligt. Du mener at computeren på en måde vil kopier den bruger der nu ser filmens´ skrivebordsbillede ind i filmen ik? Som sagt det lyddr usandsynligt.. Men jeg ved det ikke..