/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvordan tilføjer man en dansk bankkonto ~
Fra : skylla
Vist : 2971 gange
20 point
Dato : 06-11-03 03:45

Er der nogen her, der har prøvet (og lykkedes med) at tilføje en dansk bankkonto til sin paypal konto?

Mit problem er, at jeg ikke er sikker på syntaxen for, hvordan jeg angiver mit kontonummer. Jeg har bankkonto i Nordea og har derfor et 4-cifret registreringsnummer og et 10-cifret kontonummer.

Skal jeg skrive alle 14 cifre eller kun de 10-cifre i kontonummeret? Skal jeg evt. sætte bindestreg mellem cifrene i registreringsnummeret og kontonummeret? Eller skal jeg istedet bruge mit IBAN-nummer?

Samtidig er jeg ikke sikker på om jeg under bankens navn skal skrive "Nordea Bank Danmark A/S" eller i stedet skal angive bankens swift-kode?

Da det koster penge, at forsøge at overføre penge hvis kontooplysningerne ikke er korrekte, tør jeg ikke bare prøve mig frem. Jeg kunne selvfølgelig kontakte paypal, men de er jo ikke ligefrem kendt for at være hurtige til at svare, og samtidig har jeg hørt at de som standard forlanger kopier af pas, bankudskrifter m.v. for at behandle spørgsmål. Jeg håber derfor meget på, at nogle af jer kan hjælpe.

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-11-03 08:24

Har lige siddet og svaret på et spørgsmål om "internetfirma der lovede at du havde vundet en ½ mill" hvis du bare satte xxx$ ind på en konto...vil bare lige sikre mig at det ikke er det du er i gang med

Jeg er næsten 100% sikker på at det er bankens swiftkode du skal bruge..men vent hellere til evt. flere har svaret! Bare for at være helt sikker!.
Men banken, altså din egen bank, kan da give dig de oplysninger!!

Venligst Mango

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-11-03 08:26

Synes liiige du skal kikke på denne site: http://www.paypalsucks.com/

Mvh Mango

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 06-11-03 08:57

Hej,
ja det har jeg gjort med succes. Jeg ved ikke hvad en swiftkode er, men det er vel den firecifret kode man skal bruge, som man i hver fald i sin tid skulle ringe til banken efter. Den indtaster du så på paypal - og så skulle det meget gerne fungere. Dine bankoplysninger, ved jeg ikke lige hvordan du skal registrere - er det helt umuligt at læse sig til på deres hjælpesider? Det havde jeg ikke problemer med. Jeg har aldrig hørt at paypal kræver diverse former for legitimation for at hjælpe.
Jeg har ingen problemer haft med paypal da jeg registrerede mig, og jeg har heller ikke haft det siden.

Held og lykke med paypal (og ebay formoder jeg)

Venligst fra Thorendal

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 06-11-03 10:23

Har du VISA Dankort?
I såfald kan du bare tilmelde dig via. dit VISA nr.
Så skal de ikke bruge bank oplysninger.
De sender en kode til din VISA-kort udbyder.
Denne kode skal du ned i din bank og hente personligt
Koden figurer nemlig ikke på din oversigt men i de transaktionsoplysninger, som banken modtager fra VISA.

Det gik dog helt smertefrit da jeg gjorde det og har siden kun været tilfreds med at benytte paypal

mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 20 point
Dato : 06-11-03 15:07

Jeg har brugt PayPal i lang tid og var ikke bekendt med at man kunne tilføje en dansk bankkonto. Da jeg i sin tid oprettede min PayPal konto foregik det ved at man tilføjede et dansk kreditkort. PayPal hævede så et lille beløb på kreditkortet. I fakturafeltet anførte de nogle tal. Når man så fik fakturaen skulle man meddele PayPal de tal og derved blev man "rigtig" tilmeldt. Hvis man bruger VisaDankort så modtager man ikke nogen faktura og kan ikke se PayPals kodetal. Man er derfor nødt til at ringe ned i banken for at få teksten og tallene oplyst. Bruger man Mastercard modtager man faktura og kan se tallene der. Når man så skal sende penge hæver de fra kreditkortet og når man skal modtage penge sætter de ind på kreditkortet og ad den vej ender pengene på kontoen.

Nu da du har henledt min opmærksomhed på at man kan tilmelde sin danske konto har jeg lige gjort det. I navnet anførte jeg blot "BG Bank" og så ville de have 7 eller 14 cifre. Man skal også anføre om det er giro eller ej. En girokonto er sædvanligvis på 7 cifre så det er nok derfor de spørger om 7 cifre eller ej. De er nok ikke opmærksomme på at en nyere girokonti kan være på 8 cifre. Da de spørger om 14 cifre må det være reg. nr. på 4 cifre og så kontonummer på 10 cifre. Nu er mit konto nr. på 10 cifre så det gav sig selv. Hvis mit kontonr. havde været på 7 cifre ville jeg have sat 3 "0" ind så det var på 10 cifre. Den tog det og gav ingen fejl så jeg må antage at det virker.
Hvis de ville have haft et IBAN kontonr. så havde de nok skrevet det. Jeg har svært ved at se hvad de skulle bruge en swiftadresse til da bankerne tager gebyr for at modtage swiftoverførsler og så vidt jeg husker et det omkring 100 kr. en bank tager for at modtage en swiftoverførsel og så ville de blive nogle dyre overførsler. Nej jeg tror de overfører dem via noget homebanking og bare skal have reg. nr og kontonr.

Kommentar
Fra : skylla

Dato : 06-11-03 15:42

Tak watcher. Det var præcis det mit spørgsmål gik på. Tak også til de forskellige, der har henledt min opmærksomhed på de forskellige anti-paypal sider. Desværre har jeg ikke rigtigt noget valg, da jeg har et lille pladeselskab, hvor min distributør i USA insisterer på at betale med paypal. Dette betyder så også, at min konto-balance efterhånden er oppe på over $500, så det er derfor jeg var bange for at gøre noget forkert, og tiltrække mig negativ opmærksomhed fra paypal.

Ehm, og så et lille ekstra spørgsmål. Watcher har besvaret mit spørgsmål, men da jeg er ny her, ved jeg ikke om det er mig, der på en eller anden måde skal angive at spørgsmålet er bevaret af watcher, så han kan få sine velfortjente points?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 06-11-03 16:12

Hej skylla

Hvis du accepterer Watcher's svar som det bedste vil du efterfølgende kunne give svaret stjerner - alt efter hvor tilfredsstillende du mener besvarelsen er.

Disse stjerner har ikke noget med point at gøre - men illustrerer blot hvor tilfreds du er med svaret...

Frida

Godkendelse af svar
Fra : skylla

Dato : 06-11-03 16:15

Tak for svaret wacher.

Kommentar
Fra : oldschool

Dato : 02-12-03 14:51

Skylla-->> Må jeg have lov at spørge hvad du præcist endte med at skrive og om du fik dine penge???
Har nemlig lige fået "afslået" en transaktion fra paypal til min Nordea konto... Pænt nedrn, det tager de ret højt gebyr for!!

men hvad gjorde du og virkede det??

Tak

//oldschool

Kommentar
Fra : skylla

Dato : 02-12-03 15:24

Hej oldschool,

Jeg er kunde hos Nordea, så som banknavn skrev jeg: Nordea Danmark A/S.

Som kontonummer skrev jeg min banks 4-ciffrede registreringsnummer (her: 2370) og så mit 10-ciffrede kontonummer. Ingen mellemrummer eller bindestreger, men bare alle 14 ciffre (med registreringsnummeret først) ud i et.

So kontotype angav jeg: non-giro

Samtidig skal jeg nævne, at jeg modtager mine penge på en forretningskonto (jeg har et lille pladeselskab), som hedder silent|being. Paypal skriver, at paypal-kontoen skal hedde det samme som navnet på ens bankkonto. Jeg oprettede derfor en personlig konto i mit eget navn og overførte pengene fra min forretningskonto til den (der er ingen afgift på at modtage penge på en personlig konto).

Der har ikke været nogen problemer overhovedet med at overføre penge overhovedet, med dit informationer jeg har beskrevet her. Der er dog et eller andet med, at nogle få banker ikke kan bruge det pengeoverførselssystem som paypal bruger, så hvis du stadig har problemer, skulle du måske prøve at spørge din bank om de overhovedet kan modtage paypal-betalinger.

Håber du kan bruge dette indlæg til noget.

Held og lykke :)

Kommentar
Fra : skylla

Dato : 02-12-03 15:26

Hov...

Jeg så lige at du (oldschool) har Nordea-konto, så under alle omstændigheder skulle det virke, hvis du taster informationerne som jeg har skrevet, og sørger for at paypal-kontoen hedder det samme som dit personlige navn.

Kommentar
Fra : oldschool

Dato : 02-12-03 15:42

Tak for hjælpen

Men hvad mener du(de) med navn på bank kontoen??
Min hedder et eller andet med check in... Er det ikke bare det navn bankkontoen og paypal kontoen er registeret i?? Eller skal min konto (i banken) hedde præcist det samme som min paypal konto (ex oldschool@oldschool.com)

Kommentar
Fra : skylla

Dato : 02-12-03 16:03

Oldschool:

Paypalkontoen skal hedde det samme, som det navn bankkontoen er registreret i. Så hvis du hedder Bent Pedersen skal paypalkontoen hedde Bent Pedersen. Jeg har selv 4 forskellige kontoer hos Nordea, som vel egentlig hedder noget i retning af lønkonto med kredit, konto med betaling etc. Men jeg lod bare paypalkontoen hedde det samme som mit eget navn, som er det mine konti hos Nordea er registreret som.

Kommentar
Fra : oldschool

Dato : 02-12-03 16:32

oki, tak for hjælpen Prøver -og håber på at der snart er kroner på min konto

Kommentar
Fra : film1973

Dato : 02-05-04 21:50

Skylla og Oldschool
Tak til jer begge to. Jeg har det samme problem som oldscool. havde..
Dog er det utroligt at folk blander sig uden at hjælpe - dårlig opførsel.
Paypal fungerer fint.
Thomas

Kommentar
Fra : film1973

Dato : 02-05-04 21:52

Skylla og Oldschool
Tak til jer begge to. Jeg har det samme problem som oldscool. havde..
Dog er det utroligt at folk blander sig uden at hjælpe - dårlig opførsel.
Paypal fungerer fint.
Thomas