/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
usb/netkort
Fra : frederikshavn
Vist : 385 gange
47 point
Dato : 05-11-03 23:36

jeg vil gerne vide hvad der er det bedste,at bruge til internettet,om det er USB,eller netkort,min forbindelse er 2048/128,hvis det har nogen betydning

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 05-11-03 23:48

Klart et netkort som er mest stabilt og i de fleste tilfælde også hurtigere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 23:58

DEt kommer vel an på hvor mange USBstik du har? Tror ikke det er et spørgsmål om stabilitet! Har prøvet begge dele! Ingen forskel i hastighed eller stabilitet, men jeg manglede et usb stik så jeg satte mit modem til netkortet! Men ved den hastighed du har skal du sørge for at sætte modemet til et USB 2 stik!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-11-03 02:57

jeg vil give tedd ret,jeg har også prøvet begge dele og har ikke mærket nogen
forskel,sørg bare for at have de sidste nye drivere til begge slaks kort,det har forbedret min forbindelse at hente de sidste nye drivere,når de kommer frem.det er bedre med original driver end dem som følger med f.eks. XP styresystemet,ud fra min afarring.
Manse9933

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-11-03 09:03

Tedd <<

Hvorfor et USB 2 stik??
Jeg har selv en 2048/512 linie, og jeg er rimlig sikker på jeg ikke bruger USB 2.
Hvad skulle forskellen da være?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 47 point
Dato : 06-11-03 09:11

Forskellen mellem usb 1 og 2 ligger mest i overførselshastigheden! Usb 2 er op til 40 gange hurtigere end usb 1! Kan ikke lige huske hvad max overførselshastighed er i usb 1 ,men det er mindre end 2048, så du vil ikke kunne udnytte din fulde internet båndbredde hvis du bruger usb 1!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-11-03 09:13

Ahh.. Sådan
Smart nok - Kunne være derfor min linie køre af "bæ"
Tak for dèt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-11-03 09:15

et usb 2 pci indstikskort koster ikke en formue Zerg, så det kunne være du skulle investere i det? Kan fås under 200 kr mener jeg!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-11-03 09:17

Hehehe - Det kunne da blive en tanke, som nok kunne blive ført ud i livet

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-11-03 21:48

Tak for svaret tedd.