/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problem med opløsning???
Fra : Wib
Vist : 257 gange
60 point
Dato : 05-11-03 13:21

Jeg har lige købt en ældre fladskærm, som kun kører 75hz ,hvor min tidligere normale skærm kørte 85hz. Når starter Windows XP op har skærmbilledet en mærkelig opløsning. Det flimre helt vildt hvis jeg går ind i BIOS’en. På selve skærmen står der:
Out Of Range
Set Resolution to
1024 x 768 @ 75hz
Men når selve Windows er startet helt op er der ingen problemer og den kører fint med den rigtige opløsning. Kan man stille opløsningen før Windows er startet op? I givet fald hvordan?
Jeg har prøvet at installere Drivere for fladskærmen og geninstallere driverne for mit Radeon 9600PRO-graffikort

Håber der er nogle der vil hjælpe mig! På forhånd tak!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 13:29

Jeg tror det har noget med bios-opsætningen at gøre.

Prøv inde i bios at sætte agp-kortet til at starte op som den første device.

Hvis den står på psi fanger den måske først driveren til kortet på et senere tidspunkt, hvilket passer med at der ingen problemer er når windows er startet helt op, med alle drivere.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Wib

Dato : 05-11-03 13:43

Jeg synes ikke rigtig jeg sætte det til første device
Det eneste jeg kan vælge er om det er et AGP/onboard eller PCI
Min gamle skærm virker jo fint.
Det er som om den står 85hz ved opstart, hvor den skal stå på 75hz

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-11-03 15:10

Så skal du vælge agp/onboard
Kan du skifte fra 85 - 75 Hz?

Kommentar
Fra : Wib

Dato : 05-11-03 15:19

Det har jeg valgt. men jeg kan ikke skifte herz

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 15:22

Er der ikke en skærm menu du kan komme ind på? En knap på på selve fladskærmen?

Kommentar
Fra : Wib

Dato : 05-11-03 15:26

Jeg kan først indstille skærmen når windows er startet.

Det vil sige efter den laver lort!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 15:30

så gå ind under egenskaber til skærmen og sæt den til 1024 x 768 @ 75hz

Højre klik et tomt sted på skrivebordet gå ind under egenskaber > avanceret > skærm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 15:31

Hvis du ikke har gjort det!

Kommentar
Fra : Wib

Dato : 05-11-03 15:33

Det har jeg gjort - Det er kun ved opstart den fucker - ellers kører den perfekt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-11-03 15:42

Hvad hedder skærmen? og modelnummer?

Kommentar
Fra : Wib

Dato : 05-11-03 15:48

Compaq 1501 - Har fundet drivere og software til den - Intet hjalp