/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
problem med forbindelse!
Fra : Cgade
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 04-11-03 18:02

hej alle kloge mennesker.

jeg kan ikke få 2 netkort til at reagere på hinanden! de blinker kun! jeg er næsten sikker på der er noget galt med kablet (jeg har selv lavet det), men det er samlet, som det skal samles og jeg har da samlet andre, som virkede fint! det kan måske også være den switch jeg bruger som mellemled mellem de to straight kategori 5 netværkskabler, men den har før fungeret fint nok.!

netkortene er stillet rigtigt op.
det store spørgsmål er: hvorfor blinker netkortene? og hvorfor ingen forbindelse?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 18:49

Har du prøvet at lave 'rendevue' mellem netkortene med et 'ping' ?? Der skulle gerne følger et ping program med dine netkort's programmer. Hvilket mærke netkort iøvrigt ?

Netkortene blinker fordi der er støm på og de er klar.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 04-11-03 19:29

det kan godt være, at det er et dumt spørgsmål, men hvad mener du med at lave 'rendevue'?

det er er realtek og et onboard lan jack, på et nforce2 bundkort.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 19:44

Rendevue = stevnemøde = forbindelse = HUL IGENNEM

Ser lige om jeg kan finde noget 'soft' til dine kort.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 20:00

Hm.. realtek downloads her : http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads.aspx

..og Lan Jack er det ikke trådløst ?

Sorry, men ikke mere net-tid lige nu.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 20:04

Ps. Trådløst..? næppe eftersom du selv har samlet kablet. Råd? Skift kabel !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 04-11-03 20:18

Der er ikke hul igennem, så det er nok kablet. Det er bare ærgerligt for jeg har lige lagt det rundt i hele huset, og jeg aner ikke hvor det er galt henne!
og nej, det er ikke trådløst. det sidder på et MSI bundkort.

anyway, jeg fik da bekræftet en mistanke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 20:46

Er din forbindelse sådan:
comp. - netkort(indbygget) - kabel - netkort - comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 20:50

Hov - læste lige spørgsmålet en gang til:
comp - netkort - lige kabel -switch - lige kabel - netkort - comp
Er der opkobling til nettet via switch eller den ene comp
Emesen.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 04-11-03 21:00

ikke lige for øjeblikket, men jo inden længe skulle der da gerne være det!

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 04-11-03 21:03

Jeg har kun switch på, fordi jeg benytter lige kabler.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 21:14

comp - netkort -krydset kabel - netkort - comp hvis du ikke har switch i mellem.
Jeg kan ikke lige huske om kat.5 kabel er meget stift, for så kan du godt få lidt problemer med forbindelsen. Hvis du har sat det direkte ind i "plaststikket" og ikke monteret via "vægstik" kan det være at ikke alle ledninger når helt frem i stikket.
Bruger du "vægstik" på den lange ledning så husk samme montering i begge ender.
Hvis begge comp kører win 2000/Xp indstallerer comp selv protokoller, men win 98 skal have netbuei indstalleret fra 98 CD-rommen.
Har du pinget comp.
start>programmer>tilbehør>kommandopromt>og efter C:\>ping computernavn
eller C:\>net view
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 21:15

04-11-03 21:03 denne så jeg ikke

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 04-11-03 21:42

der er intet signal.

Jeg vender lige tilbage i morgen, for jeg skal lige have fat i ekstra stik. Jeg tror nemlig godt det kan være der problemet ligger! (synes ellers jeg var omhyggelig)

Du kender ikke et sted hvor jeg kan læse om samling af netkabel i plaststik, for alt min viden er baseret på en af mine venner og det ku jo være at han tog fejl....
(spørger ham lige i morgen)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 22:05

Her kan du se forbindelserne.
http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTStraightThru.html
Emesen.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 05-11-03 18:06

hej igen.

Nu har jeg prøvet at samle stikkene en gang til uden forbedring! er det muligt at ledningen på en eller anden måde er knækket halvt? det er et helt nyt kabel, så efter min bedste overbevisning skulle det jo ikke fejle noget.

På kablet står der roline UTP cat.5E er det dårligt mht. kval?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-11-03 18:37

Vi kører over 100 mtr gennem jord og kældre på et kabel som ikke er beregnet til det (stift kabel) Vi prøvede også at montere direkte i de flade plaststik men havde fejl på, da vi lånte et prøve apparat.
Det bedste er jo at montere det stive kabel i vægdåse og blødt kabel derfra til comp.
Den første test du kunne lave er:
comp - netkort - blødt kabel - switch - blødt kabel - netkort - comp
Og få det til at køre (så har du ikke det lange kabel som fejlmulighed)
Jeg syntes ikke jeg har set hvilket styresystem du bruger i dine comp
Emesen.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 05-11-03 19:01

jeg bruger xp og 98.

det er vidst blødt kabel der er brugt. Jeg har hvert fald set det der var stivere!
( prøver lige dit forslag )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-11-03 19:06

Hov 98 skal have netbuei indstaleret først. Er den det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 05-11-03 19:11

Nu er der forbindelse!
men det var ikke problemfrit! jeg har i forvejen lavet 2 andre kabler hvor jeg har benyttet mig af det samme kabel og de viser det samme problem! Da jeg så brugte 2 (knapt så lange) færdigkøbte kabler så..... vupti! lige pludseligt intet problem. kan det være kabeltypen, der er problemet? Jeg forstår nemlig ikke, hvordan det samme problem ellers opstår med 2 andre kabler ( af samme Type )
Cgade.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 05-11-03 19:18

det burde ikke have noget at sige om der er netbuei installeret. det er selve lyset på netværkskortene der blinker! selve spørgsmålet om, at få computerne til kommunikere, er jeg ikke nået til endnu (bliver nok heller ikke det store problem).
Cgade

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-03 19:27

Ikke kabeltypen - men monteringen måske. Ledningerne skal skubbes frem absolut frem til stop og samtidig klemmer du. Hvis farverne holder burde det ikke give problemer, men læg lige mærke til hvid/orange(3) og orange(6) ikke sidder ved siden af hinanden. Har du svært ved det, kan du evt undvære 4/5/7/8 som er beregnet til telefon.
Emesen.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 05-11-03 20:05

Jeg må sige tak for hjælpen herfra! nogle fuldt fortjente point til dig (Emesen)

Cgade.

Godkendelse af svar
Fra : Cgade

Dato : 05-11-03 20:07

Tak for svaret emesen.