/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mappen Dokumenter
Fra : skaarupman
Vist : 456 gange
10 point
Dato : 04-11-03 17:12

Hej! Jeg har overdraget min gamle computer til min mor ,da jeg selv har købt ny.... Men jeg kan ikke omdøbe mappen "dokumenter" til hendes navn... Hvad gør jeg?????

Mvh.

Skaarupman.

Kommentar
Fra : erikjuul

Dato : 04-11-03 17:15

Hvilken version af Windows, er der på maskinen?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-11-03 17:15

Du opretter en ny mappe med hendes navn, klipper alt ud fra mappen dokumenter og sætter ind i den nye.

Mappen dokumenter er en systemmappe og kan ikke omdøbes

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-11-03 17:18

i word gå i funktioner, derefter i indstil, derefter klik på brugeroplysninger og skriv nyt navn

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 04-11-03 17:19

Det er windows xp.... Ja - det er en systemmappe, det bliver jeg også fortalt når jeg prøver at omdøbe.. - men der må da være en mulighed??? Jeg er ikke bange for at gå ind i registreringsdatabasen eller lign... Måske der er en som ved hvordan? Ellers mange tak for svarene.

Mvh

Skaarupman

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 17:49

Et måske dumt spørgsmål. Hvorfor dog døbe mappen om når du ikke mere bruger den pc. ?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 17:50

Du kan da blot omdøbe genvejstasten.

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 04-11-03 18:17

Jeg vil gerne omdøbe - da det er mit navn og ikke min mor`s som står der

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 19:44

Selve navnet i genvejstasten er nem at rette, det er blot at gå ind i egenskaber for ikonet og bagefter generelt, så kan man ændre underteksten til mappen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-03 19:48

Aha - det er default navnet til dokumenter du vil ændre eller og eller
denne computer tilhører = navn
er det sådan.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 20:08

>emesen

Sådan fortolker jeg problemet, da det jo ikke er muligt at ændre mappens navn.

Men lad os se om det er der menes.

ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-11-03 22:05

Dawnloade dette script til den pc du vil ændre navnet på,når du så klikker på dette så kommer der en box frem hvor du så kan ændre navnet>

linie 7:Change Registered Owner and Organization
klik på selve teksten,læs vad der står i toppen af siden.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-11-03 00:55

ups,jeg misforstod dit spørsmål,nej den kan ikke omdøbes,uden at lave en ny indstallering af XP,fordi at der er så mange genveje/forbindelser til system/IE og en masse programmer(system)o.s.v o.s.v systemet ville logiskt ikke kunne fungerer korrekt på grund af alle disse henvisninger,til denne mappe/navn/sti.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-11-03 01:03

Change Registered Owner and Organization,ændre dette vil,virke i f.eks. ny software,det er disse info som vil registrere i software, og ud af til
som ejeren af pc'en.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-11-03 08:37

Der findes et lille program som kan, leg har selv prøvet det - men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde dette program.
.........skaarupman..........er det det du vil.
Emesen.

Kommentar
Fra : skaarupman

Dato : 05-11-03 09:57

Hej! Tak for alle jeres henvendelser.... Ja - problemet er så løst... Jeg gik ind under egenskaber og omdøbte.