/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstart
Fra : gekkin
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 04-11-03 16:48

Hej

Jeg har et problem. Nogle gange når jeg lige er kommet ind på skrivebordet i WinXp Pro vælger min maskine at genstarte automatisk. I genstarten kører den så også Scandisk, men her stopper den gerne ved 0 % og går helt i baglås. Det plejer jeg så at løse ved at genstarte maskinen og annullere Scandisk.
Jeg har endda formatteret min HD og installeret en frisk WinXP Pro, men ligemeget hjælper det. Havde en fornemmelse af, at det kunne være nogle opstartsprogrammer der lavede ravage, og afinstallerede derfor Sygate firewall (kører nu med XP's egen). Det har heller ikke hjulpet.
Min antivirus er opdateret (AVG free edition). Den kan ikke finde nogle vira.
Jeg kører med XP på en HD, og har desuden en ekstra som backupHD.

Håber virkelig at der er nogle der kan finde en løsning.

Mvh. Gekkin

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-03 17:53

Og der er heller ikke nogen trojanske heste der har sneget sig ind ?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : resten

Dato : 04-11-03 18:11

Prøv at højreklikke på denne computer-egenskaber-avanceret-indstillinger for system og genoprettelse og her skal du fjerne hakket for genstart ved systemfejl så nu ville den komme op med BSOD BlueScrenOfDead og denne fejl den skirver kan du poste her så kan bedre finde løsningen på dit problem ;)

Kommentar
Fra : gekkin

Dato : 04-11-03 18:17

Det tror jeg ikke. Er ligenu i gang med at køre forskellige online virusscannere. trendmicro.com/housecall viste at der ikke var noget i systemet. Prøver nu Panda AV free.
Hvordan kan jeg tjekke for trojanere?? Kan mit problem have noget at gøre med defekte RAM? Havde nemlig før store problemer med at komme ind i WinXP pro, da den nu også genstartede efter endt ScanDisk. Men tilsidst lykkedes det og WinXP gjorde opmærksom på at systemet var genoprettet efter en alvorlig fejl.

Fra rapporten:

BCCode : 73 BCP1 : 00000001 BCP2 : C000017D BCP3 : 00000005
BCP4 : F8324CC0 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

C:\WINDOWS\Minidump\Mini110403-01.dmp
C:\DOCUME~1\Champ\LOKALE~1\Temp\WER2.tmp.dir00\sysdata.xml

Ved ikke hvad det skal betyde?

HJÆLP!

Mvh. Gekkin

Kommentar
Fra : gekkin

Dato : 04-11-03 18:18

Ja det var altså svar til #2

-gekkin

Kommentar
Fra : resten

Dato : 04-11-03 18:57

Hvis du selv er usikker på om det skulle være dine ram kan du jo teste dem så vi kan udelukke det problem.

http://www.webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=130

Kommentar
Fra : gekkin

Dato : 04-11-03 19:29

Til resten

Jeg har nu gennemført testen, som ikke fandt fejl på rammene.

Kommentar
Fra : resten

Dato : 04-11-03 19:33

Hvis du har slået automatisk genstart fra så poster du bare BSOD fejlmeddelsen her så kigger vi på det og finder en løsning.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 19:48

En virusscanning finder langtfra alle trojanere.
Men prøv at scanne med TrojanHunter.
Den kan hentes her i en 30 dages gratis prøveversion:
http://www.trojanhunter.com/

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 04-11-03 22:10

Kig her, et stykke ned på siden, The Computer osv: http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm

Kommentar
Fra : gekkin

Dato : 05-11-03 11:23

Her til morgen nåede pc at komme til skrivebordet men gik så død og viste en blå skærm som sagde: at Windows var nødt til at lukke da man ellers kunne komme til at beskadige hardwaren.

stop 0x0000007E (0xc0000005, 0x805290EF, 0xF88CCA54, 0xF88CC754)

Jeg har jo også slået maskinen til ikke at genstarte automatisk ved systemfejl, er dette så BDOD (blue screen of death)?

-Gekkin

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 05-11-03 11:53

Har du prøvet mit forslag?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 05-11-03 12:00
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 05-11-03 12:04

Træls-kopier det her ind i adresslinjen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.co m:80/support/kb/articles/q174/6/30.asp&NoWebContent=1

Kommentar
Fra : gekkin

Dato : 05-11-03 12:53

Hej lengberg

Før jeg prøver det med pagefilen synes jeg lige du skal vide at XP igen kom med en underlig meddelse om at system nu var genoprettet efter en alvorlig fejl:

BCCode : 1000007e BCP1 : C0000005 BCP2 : 805290EF BCP3 : F88CCA54
BCP4 : F88CC754 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

C:\WINDOWS\Minidump\Mini110503-01.dmp
C:\DOCUME~1\X\LOKALE~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Kan det have noget at gøre med grafik kortet (et gammelt Intel740i -kører på XP's driver, kan ikke finde andre). Synes det minder meget om: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318023#appliesto ???

mvh. gekkin