/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Usenet og kandu ?
Fra : haj
Vist : 255 gange
2 point
Dato : 04-11-03 15:03

Hej,

Kan det virkelig passe at ca. 2/3 af alle kandu.dk-indlæg på usenet skal være enten offtopic, bundciterede eller svar på indlæg der er flere år gamle ... ?

Kan i ikke evt.. sørge for at brugerskaren ikke bundciterer, og at de ikke har mulighed for at svare på indlæg der er så gamle at de fleste danske newsservere slet ikke indeholder det indlæg der svares på ?

kandu.dk har åbentbart været så heldige at vælge en newsudbyder denne gang, der ikke reagerer den mindste smule på abuse-mails, men derfor kan jeres brugere vel godt følge anvisningerne på http://usenet.dk ... ?

// Hans Joergensen

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 16:06

>haj

Øhhh...... Kohbergs boller!!

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 16:08

Fremragende intelligens du dér fremviser ..

// Hans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 16:12

>haj.

Tak - jeg gør det så godt jeg kan - man er forhåbentlig ikke forpligtet ud over sine evner. Men jeg forstår stadig ikke dit oprindelige sp. Kunne du evt. af hensyn til småt begavede brugere uddybe det lidt mere.

På forhånd tak.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 16:14

Hvis du ikke aner hvad usenet er, er du ikke i målgruppen for spørgsmålet ...

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 16:32

haj >>

Godt gået

Ram2 >>

Se her: http://www.usenet.dk

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 16:41

>haj.

Nu mener jeg ikke, at jeg på noget tidspunkt har givet udtryk for, at jeg ikke ved hvad "Usenet" er - Men det var jo heller ikke kendskabet til "Usenet" du ville udbrede - Vel?? - Jeg opfatter dit indlæg, som at du har nogle specifikke ønsker til hvordan man begår sig på nævnte site, og det var dem jeg bad dig om at uddybe.

Tak for hjælpen Ishoey - "Godt gået"?? Men jeg klarer det selv.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 16:44

ram2: usenet er ikke et site... du har lige givet udtryk for at du ikke ved hvad det er.

// Hans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 16:54

>haj.

OK så lærte jeg osse noget i dag - man skal ikke kyle om sig med udtryk, hvis man ikke er sikker på hvad de betyder, og slet ikke til "Usenetfreaks".

Men selv om jeg i dine øjne ikke ved hvad "Usenet" er, så har jeg altså været derinde, hvor jeg ikke ved hvad det rigtig hedder og kigge - (nu skal jeg nok vare mig for at kalde det noget som helst) - og efterlyser stadig en uddybende forklaring i relation til dit oprindelige sp.

Med mindre du hellere fortsat vil beskæftige dig med min middelmådige viden, for så skal du da blot fortsætte.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 16:55

>haj
Er det en gætte-konkurence? Ja jeg aner sgu heller ikke, hvad det er du vil have uddybet
Må jeg foreslå dig, at du sender Kandu en mail??? For det er vel egentlig Dem du henvender dig til.
Citat
Kan i ikke evt.. sørge for at brugerskaren ikke bundciterer, og at de ikke har mulighed for at svare på indlæg der er så gamle at de fleste danske newsservere slet ikke indeholder det indlæg der svares på ?

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 17:18

>Frida.

Tak - det er altid rart at være mere end en idiot - var ved at føle mig lidt ensom, komplet omringet af ENORME hjernetanke som ishoey og hajen.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 17:24

Der er nok eller anden årsag til du føler trang til at skrive negativt!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 17:25

>Ishoey
Er boller negativt???

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 17:26

>ishoey.

Negativt??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 17:36

>Frida.

Boller??

mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 18:13

>Ram
Kohbergs boller tænkte du på noget andet
>ishoey
Hvis der er nogen, der i denne tråd svarer negativt - er det i det her tilfælde ikke Ram.
Desværre er det bare så nemt ikke at læse teksten ordenligt.

Citat
Hvis du ikke aner hvad usenet er, er du ikke i målgruppen for spørgsmålet ...

Se så hva' - det kalder jeg negativt
Frida

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 18:14

Jeg havde en forstilling om at kandu.dk's administratorer evt. læste med her .. men det er åbentbart ikke tilfældet..

Nåmen fuck det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-03 18:18

Hej Haj!

Gå efter bolden i stedet for manden!
Det er Kandu der har bestemt at man kan abonnere på usernet, og desværre er det sådant indrettet at man kun kan bundcitere! Mange folk ved ikke hvad usenet er og skriver ind i håb om at få point. De ved ikke hvor irriterende det er for regulære usenet brugere, når man ikke følger faq'en eller netetiketten!

Enhver der bruger usernettet tit ved jo at en ordentlig newsreader er langt at foretrække frem for Kandu's overordentlig skrabede version!

Du er jo heller ikke helt god selv til at overholde netetikette, sådan som du flamer folk

Prøv at gå efter bolden og skriv ind til Kandu og bede dem overveje at droppe usernettet (du skal nok ikke forvente svar)

Håber det hjalp dig lidt videre!

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 18:18

Og i øvrigt ...

Hvis folk vil vide mere om hvad usenet er, så: http://usenet.dk/

Det er nyhedsgrupper (som det så populært kaldes på dansk), som kandu.dk har valgt at forurene med deres tilstedeværelse...

// Hans

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 18:22

tedd: jeg gider ikke skrive til kandu, det betaler sig ikke ... jeg har skrevet til dem mindst 10 gange.

Hvem har jeg i øvrigt flamet ?

Det lykkedes i en periode at holde kandu væk fra newsgrupperne svjv ved hjælp af en ordentlig bunke abuse-mails til den daværende udbyder, tiscali, men TDC, der er den nuværende udbyder, har valgt at se stort på klagerne..

At basere noget som helst på points er i øvrigt det mest tåbelige jeg længe har hørt om..

// haj

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 18:23

>haj
Se det var bedre
Vi kan jo ikke alle være lige kloge vel!!!

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 18:27

Glem mit sidste indlæg...
Du er vist bare et almindeligt fjols

Frida

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-03 18:28

Du har da ihvertilfald sat nogle sind i kog
Næh det lyder godt nok besværligt at få Kandu til at reagere! (Som om Kandu brugerne ikke osse ved det)

Kan man ikke filtre dem ud så?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 18:49

*GGGGGGGGGGGG*

Så nu kom skvadderhovedet hajnarren ud af busken. Nu kan jeg konkludere, hvad der anede mig fra starten, nemlig at humlen i det hele er, at torsken hajen (*LOL*) ikke kan forliges med og døje kandu. Dette fænomen ses ofte hos disse newsreaderfanatikere.

Til hajen kan jeg bare sige, at jeg vil skrupskide på din henstilling om at ændre adfærd i forhold til usenet. Havde jeg overhovedet overvejet dette, så kan jeg garantere for at hajnarren har forpurret dette.

SKVADDERHOVED.

Ram

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 19:31

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 19:32

Hej Haj

Dit spørgsmål minder mig om noget, jeg helt har glemt at glæde mig over.

Indtil omkring årsskiftet var alle spørgsmål her på Kandu tilgængelige fra usenet.
Og dengang var opblæste tåber som dig hverdagskost i dette forum.

Men nu er I heldigvis meget sjældne.

PS! Husk at lukke døren UDEFRA!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 19:32

>Frida.

Boller - Kohbergs boller - Du er bare så kvik hva'? - havde helt glemt denne begavede kommentar

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 19:35

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 19:39
Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 19:39

Ja vel er jeg kvik- Det vidste du slet ikke hva'
Men jeg er altså ikke mere kvik end jeg må indrømme, at jeg ikke har den fjerneste idé om, hvad Hajen egentlig har spurgt om

Frida

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 19:41

ved ik! ;oD

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 19:41

Frida.

Jo da - vidste godt du var kvik - har da af og lagt mig bag dig (kvikly*LOL*) i komplicerede sager som denne.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 19:42

ups - der skulle ha stået- af og til .

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 19:45

*LOL*
Pyh det var godt du rettede det Ram - ellers havde jeg været nødt til at spørge dumt

Frida

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 19:53

Dette her er sq

Så hygge jer!

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 19:59

>Ishoey.

Jeg mener da eller du havde en indforstået bem. til hajfjolset, herunder citeret:

[citat]
haj >>

Godt gået

Ram2 >>

Se her: http://www.usenet.dk

mvh
Ishoey
[/code]

Der lå måske ikke noget dybere i det - jeg forstod det bare ikke rigtig.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 20:02

Det var en joke

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 20:06

>Ishoey.

Nåeee - Ja, jeg er ikke altid lige kvikt opfattende

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 20:07

>Ishoey
Hvis du synes det er så hvorfor laver du så alle de der HAHAHA mænd

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 20:17

>Frida.

Man kan græde sig i søvn men man kan da osse grine sig i søvn ved ikke rigtig hvad der bedst det renser nok mest at fælde en lille tåre

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 20:35

>Ram

Ja du har nok ret*GGG* De rigtige heldige er ældre mænd som sjatpisser natten igennem - de får da helt klart renset godt ud

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 20:50

>Frida.

Du er da vist en værre een Man kan vel få serveret en kolbe

Man kan godt sige, at denne tråd er blevet afsporet, og i den forbindelse vil jeg udtrykke min dybt følte glæde, hvis det skulle genere hajnarren - Så kan han holde sig over på sit newsshit.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 21:05

Øhh kolbe??? mener du en tissekolbe og hvem fan' skulle gide servere såen en*GGG*

Næee de ældre mænd skal i stedet lære at indtage deres vanddrivende medicin om morgenen så slipper konen vel for denne utidige gøren tilpas???

>haj

Det er skæppeskønt at spamme dit sp.*LOL*

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 21:14

>Frida.

Hvad skulle man dog med en kone, hvis man alligevel skal lave alt selv

Spamme hajen - be my guest

Ram

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 04-11-03 21:17

he

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 21:23

he*LOL*
Lidt tamt Ishoey - du må hellere gå tilbage til HA HA HA

>Ram
Du ævlede noget om, at få serveret en kolbe så jeg gik da stærkt ud fra at du havde en kone

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 21:27

>Frida.

Drømmetænkning - jeg kan stadig selv lufte dyret, selv om det kan gøre lidt AV i ryggen. Må ikke løfte mere end 5 kg. HAHAHAHAHAHA - Den var helt ishoeysk

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 21:29

Velkommen tilbage fra ferie, Fridaflip.
Rart at se, at du ikke har skiftet stil.

Iøvrigt tror jeg, at Tutfis stadig leder efter dig.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 21:33

No Shit 5 kilo
Så får du sgu da vist brug for en special designet tissekolbe:og de findes - jeg ved det.

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 21:36

>Frida.

Så er det godt med dig du - nu skal jeg se Jaimie Oliver - noget med røget laks - det ser hamrende godt ud - Scoremad kalder han det - så jeg kigger lige hvad han laver.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 21:57

Hov er du nu der igen Rellom og tak - jeg havde en dejlig ferie.
Ved godt at Tutfis stadig leder, men som Mango ville udtrykke det:
"Det tager 7 år og en ostemad at logge sig på den lange tråd" så jeg smalltalker bare hvor det lige passer ind Ham hajen har jeg bestemt mig for er en træls fidus - så jeg synes det var på sin plads, at både Ram og jeg bare spammer det bedste vi har lært du skal skam heller ikke holde dig tilbage*LOL*

Frida

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 22:04

Frida, hvis du scroller lidt op, vil du se, at jeg har bedt hajen om
at lukke døren UDEFRA.

Og det har han åbenbart været kvik nok til at finde ud af.

I hvert fald har han da ikke vist sig siden.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 22:11

Aiii altså - og jeg skælder Ishoey ud for ikke at læse teksten ordenligt
Jeg havde slet ikke set dit indlæg Rellom

Frida

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 22:20

Så var det da godt, jeg fik gjort dig opmærksom på det.
For noget så dybt læser man jo ikke hver dag.

Iøvrigt har jeg lidt dårlig samvittighed over for hajen.
For rent bogstaveligt set ér der jo slet ingen døre på nettet.

Så nu er jeg bange for, at han har sat sin firewall til at lukke
samtlige porte, så han slet ikke kan komme på mere.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 22:31

Ja det er da fint*GGGG* Du har sendt hajen på porten - og jeg har sendt Ram i køkkenet for at lave løget laks
Det går sgu da helt godt hva'???

Frida

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 22:41

Det ikke bare går - det kører på skinner.
Ligesom DSB på strækningen Svendborg-Odense.

Måske skulle vi lægge det ud som tip?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 22:45

Hvad er det med DSB???

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 22:46

Ram du må gerne komme tilbage fra køkkenet*GGG* Det ligner sgu da ikke noget at lave røget laks på denne tid af døgnet
Så kan du da lige så godt gå i krig med brunkål - Det smager efter sigende bedst på anden dagen*LOL*

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 22:50

Har ikke tid - har fået et godt tip, så jeg skal til Svendborg - mens det er billigt

Hvor pokker blev hajen af????????

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 22:51

Jeg tror Rellom er på vej til laksegilde hos dig Ram
DSB nævner han fordi han vil køre på en Orange

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 22:55

Nå mon ikke det er ved at være sengetid?
Jeg skal lige nå forbi en tråd for at se om Teil har løst mysteriet om nogle sexede golfbolde.

Sov godt
Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 22:55

Det blir sgu ikke i aften - er på vej i køjen nu, og selv om han kan være rar, så skal jeg altså ikke sove i ske med Rellom.

Go nat
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 22:59

>Frida.

Så du det - vi kom samtidig
Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 23:00

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 23:06

>Ram

Du er denondelynemig værre end jeg er

Go nat(osse til dig Rellom)

Frida

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 23:07

Hvorfor mon "newsreaderfanatikere" blev sure på kandu?

Kan det være fordi 90% af kandu-indlæg var offtopic i de grupper de havnede i ?
kan det være fordi der i en periode blev sendt meget meget underlige indlæg på usenet der indeholdte en masse tydeligt vist sammenblandede indlæg?
kan det være fordi 90% af alle indlæg på usenet der kommer fra kandu.dk ikke overholder de MEGET SIMPLE REGLER der findes for usenet ?

Hvad ville i sige til hvis der kom nogle farende ind i jeres lille 'hyggelige' forum og postede en sindsyg masse af ubrugelige indlæg i de forkerte grupper ?

kandu.dk er for dk-grupperne på usenet, hvad popups og virus er for surfning og mail .. en PLAGE.

Men bortset fra det har det da været meget rart at få bekræftet min mistanke: hovedparten af kandu.dk's brugerskare er børn .. de opfører sig ihvertfald sådan.

Med venlig hilsen,
Hans Joergensen, tilhænger af den eneste ordentlige form for diskutionsgrupper på Internet..

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 23:13

Hvis vi er en sådan plage - hvorfor så bruge din kostbare tid på os??

Frida

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 23:14

Frida:

For at få det til at holde op ... er det så svært at forstå ?

// Hans Joergensen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 23:15

Hej Haj

Ja, det er altid ret at få bekræftet sine forudfattede meninger.
Vi tænkte nok, at det var det, du var interesseret i.
Og derfor stod vi naturligvis til rådighed.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 23:16

Nå, nok tid splidt på dette uduelige forum der tydeligvis ingen administratorer har ...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 23:17

>hajnar.

[citat]
Hvad ville i sige til hvis der kom nogle farende ind i jeres lille 'hyggelige' forum og postede en sindsyg masse af ubrugelige indlæg
[/code]
Præcis hvad vi har sagt til og om dig i denne tråd.

Og så hedder det diskussionsgrupper og ikke diskutionsgrupper. KLAPHAT

Kommentar
Fra : haj

Dato : 04-11-03 23:20

Nåja, man har vel ret til at være lidt ordblid .. det er forresten sjovt at kandu-brugere godt kan finde ud af at topcitere når de koster i kandu's egne grupper..

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-11-03 23:21

Haj

Og du har ret - vi behøver ingen "pædagoger" til at passe på os.

Og husk lige at: I - De - Dem og Deres, skrives med stort i tiltale KLAPHAT

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 23:23

Ordblid*LOL* Nej det er du bestemt ikke Hr Haj.

Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 23:33

Hans Joergensen

Vi bliver aldrig enige - og kan lige så godt bare se det i øjnene.
Du er i mine øjne ikke en skid bedre end alle vi andre - men har du det bedst med at føle dig hævet over os almindelige Kandubrugere - så søg dog trøst hos din egen art

Frida

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 23:37

Godt forslag, Frida.
Kan du ikke guide ham?
Du kender jo vejen til Zoologisk Have.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 04-11-03 23:48

>Rellom

Jo selvfølgelig da. Vil du ha' ham til Ålborg eller skal jeg sende ham til KBH*LOL*

Frida

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 23:54

Den sammenhæng så jeg det ikke lige i.
Nej, så skal han IKKE i Zoologisk Have.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-03 23:59

Men hvad med Botanisk Have?
Han virker som en køn plante.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 05-11-03 00:05

*GGGG* Havde du helt glemt hvor du selv er
Botanisk Have*GG* Så må det blive din opgave - jeg er nemlig allergisk

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-11-03 00:08

STOP

Zoologisk museum - UDSTOPPET

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-11-03 00:14

Ja, en udstoppet haj - den vil sikkert gøre lykke!