/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Bur til ildere
Fra : kenzo
Vist : 729 gange
70 point
Dato : 19-02-02 14:33

Jeg mangler en "opskrift" på et indendørs ilderbur med plads til 2 ildere.
Det skal helst være højt & smalt, da der ikke er så meget plads og ca. 1 kvm.
Hvordan laver man sådan et ?
Hvad laver man det af ?
r der noget man skal tage forhold for ?

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 70 point
Dato : 21-03-02 22:04

En mulighed kunne være et ara-bur - altså et bur beregnet på større fugle. Man skal bare huske at nettet skal være rimeligt fintmasket ellers er ilderne smuttet inden man får set sig om.... Dyrehandlere har tit brugte bure som de sælger ud af til en billig pris

En anden løsning kunne være biblioteket... de har som regel en afdeling med bøger om dyr og deres pleje, bl.a. ildere. i disse bøger er der ofte også forslag til bure man selv kan lave...

catbody

Kommentar
Fra : HIM_PiratWare_com

Dato : 09-07-02 20:47

du skal ud og have fat i noget meget sulidt net med kuller der er va. 1 cm høj og 1,5cm bredt du kan bygge dette af træ det eller du kan køre/cykle eller gå ud til en mink farm jeg er sikker på de har noget net du kan få/ købe billigt...

jeg har selv haft 2 ildere de ene er styket af og min lille søster såldte den anden... men du skal sku glæde dig til at få son et par fyre i huset

Emil Fredborg
PiratWare.com

Kommentar
Fra : sabbath

Dato : 21-11-03 12:45

Vi har selv 4 ildere. på hjemmesiden http://www.ildernet.dk kan du se vores 2 bur typer. begge 2 er ret gode til dem og vores dyr elsker dem.

Kommentar
Fra : sabbath

Dato : 21-11-03 12:47

net kan desuden købes i harald nyborg det var, der vi købte vores net. På vores side er også en masse info om ildere og mulighed for at møde andre ilderfolk og få passet sit dyr.