/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Små åer/bække
Fra : winther
Vist : 2374 gange
50 point
Dato : 18-02-02 21:10

Er der nogle der ved om man må fiske i følgende små åer/bække i Aalborgs omegn:

Romdrup å, Kjærs mølleå, Hasseris å, Østerå og Guldbæk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-02 21:31

winther skrev i meddelelsen ...
>Er der nogle der ved om man må fiske i følgende små åer/bække i Aalborgs
>omegn:
>
>Romdrup å, Kjærs mølleå, Hasseris å, Østerå og Guldbæk
>

Jeg har fisket i samtlige 5 åer, da jeg var dreng. Vi havde måske ikke altid
den rette tilladelse, men mit bedste råd til dig, er at spørge lodsejeren om
lov. Der er så vidt jeg ved ikke nogen lystfiskerforeninger, der råder over
disse meget små vandløb.

--
Med Venlig Hilsen
Jan Dalgaard
Havfiskeklubben Måleren
http://rpiil.dk/maaleren

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 18-02-02 22:55

"winther" <winther.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:a3dc8.1370$z7.379219@news000.worldonline.dk...
> Er der nogle der ved om man må fiske i følgende små åer/bække i Aalborgs
> omegn:
>
> Romdrup å, Kjærs mølleå, Hasseris å, Østerå og Guldbæk

Der er ingen fiskeforeninger ved disse åer så fisk du bare løs al det du
vel. Lodsejeren skal dog spørges først hvis det skal være helt korrekt men
endnu har jeg ikke mødt nogle sure lodsejere derude hvis man kom ind på
deres jorde.

btw Kjærs Mølle Å og Østerå er éen og samme å og Guldbæk løber til åen
opstrøms Hjortevej og netop der var der et rigtig godt ørredfiskeri for
nogle år tilbage. Jeg ved desværre ikke helt nøjagtig hvordan bestanden ser
ud i dag deroppe. Hasseris Å er et besøg værd nedstrøms skoven.

--
Venligst
Finn Jensen

Godkendelse af svar
Fra : winther

Dato : 19-02-02 19:44

Tak for svaret Finn Jensen.