/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Webcam bag router
Fra : johng
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 02-11-03 10:58

Hep!

Jeg tester p.t. et Axis 205 webcam. Det er af den type med egen webserver indbygget. Problemet er bare, at jeg ikke kan få billedet ud på nettet. Her er oplysningerne. Jeg håber nogle kan hjælpe.

Router fra Cybercity er sat til en InternetPC med to netkort i. Denne det er via denne maskine de andre på netværket skal igennem, for at komme på nettet.

Webcam har intern adresse: http://192.168.0.34:4000

Trafikken der kommer ind på routeren skal altså FRA router, til InternetPc og videre til den nævnte adressen.

Jeg har prøvet at lave en natport i routeren med port 4000 der peger til ovenstående IP. Desværre virker det ikke.

Findes der et lille program, der kan køre på InternetPC, er kan route en bestemt port videre til en bestemt maskine?

Håber I kan hjælpe..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-03 13:09

Hvorfor skal de andre maskiner ablolut igennem den internetpc, og ikke tilsluttes direkte til routeren, og kan en adresse være http://192.168.0.34:4000 , og ikke bare http://192.168.0.34 ?
Det kan godt være jeg spørger dumt, men jeg kender heller ikke webcams der har webserver. Men så må vi have nogle på banen der ved noget?
Hvad skal hele opstillingen bruges til?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-11-03 16:36

Hej Johng
Jeg er ikke den store ørn til routere og IP, men har da snust lidt til det
Nu snakker du om et software program, og måske det var værd at kigge EyeballChat efter i sømmene. Den kan du finde via http://www.eyeball.com/
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-03 21:17

Hos AnalogX.com er der et program som kan videresende porte. Som alle programmer fra AnalogX er programmet freeware, og af en meget høj kvalitet.

Men det ser ud som om du har to NAT systemer, en via Routeren og en via InternetPC

Overvej om ikke du kan sætte en switch direkte i routeren, og så sætte InternetPC og WebCam i switchen. På denne måde vil du kun have en enkelt NAT mellem dit WebCam og internettet, og så burde din NAT setting på port 4000 virke.

mvh. Per

Kommentar
Fra : johng

Dato : 02-11-03 23:16

Hej Per (og andre)

Super tak for hjælpen! Pers svar gav bonus... kanon

Godkendelse af svar
Fra : johng

Dato : 02-11-03 23:17

Tak for svaret Per.Frederiksen.
Det var VIRKELIG super!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-03 23:24

Ja men, er din router ikke også en switch????
Så hvorfor så meget udstyr?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-03 00:12

ja ærligt talt!

Kommentar
Fra : johng

Dato : 06-11-03 20:57

Det er en længere forklaring. Men det mest optimale for de services som vores system kører, har altså været på denne mystisk opsætning. Tilgengæld virker alt nu...

Kommentar
Fra : johng

Dato : 06-11-03 20:57

Det er en længere forklaring. Men det mest optimale for de services som vores system kører, har altså været på denne mystisk opsætning. Tilgengæld virker alt nu...