/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Fri server plads??
Fra : amh123
Vist : 342 gange
38 point
Dato : 02-11-03 00:14

Hejsa! Jeg er i gang med at bygge en rute til et spil (Kaldet Msts Microsoft train simualtor) Da jeg så gerne vil sende den til en ven som kan bygge vidre på den! Problemet er bare at den fylder ca 90 MB. Og kan så ikke sende den via mail.. Så jeg har så prøved det der med gratis server plads.. Men det virker ikke da man skal bruge et FTP Program.. Fandt dog enkelte hjemmesider med Browser uploading.. Men de tillod ikke de 100 MB som de fleste gør. Det skal være sådan at jeg kan uploade min fil til en server hvor man feks. Opretter en side kaldet feks. amh.udbyder.com/filens navn Kan de lade sig gøre? Det haster rimeligt meget.. har prøved div. sider.. Men uden held.. Håber nogle kan hjælpe.. Points: 38 Da jeg ikke ejer fler.. Håber stadigvæk i gider at svare og ikke kun tænkter på de dumme points!!

Venlig Hilsen

Andreas

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-11-03 00:25

Du finder ingen intenetudbyder af gratis sider at få så meget serverplads stillet til rådighed. Ved gratis hjemmeside får man ikke mere end 10-20 mb stillet til rådighed.

Men hvis du tør, læg den ind på Kazaa og lad din ven hente den på din pc, men der er stor risiko for virusangreb.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-03 01:11

Kan du ikke sende den over messenger eller ICQ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-11-03 07:04

Download FileZilla Server fra http://sourceforge.net/projects/filezilla .
Det er en gratis ftp server den er rimelig nem og din ven kan nu downloade direkte fra din pc.
Bruger den selv til filer på nogle gange over 1 GB.
Din ven kan samme sted downloade Filezilla som er et gratis ftp pgm.
Han kan nu osse (hvis du tillader det) lægge filer på din pc.

NB. hvis du bruger firewall vil du nok skulle åbne for port 21. det er den port som ftp normalt benytter

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-03 11:33

Se om du kan finde noget serverplads her : http://home6.inet.tele.dk/anton/Host.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : amh123

Dato : 02-11-03 17:11

Hejsa! det skal helst ikke være noget med at Downloade nogle programmer da det ikke er min PC men min fars Firma PC Det tillader de nemlig ikke.. Fandt en side med 250MBfree.com der kan man men den vil ikke uploade det eller sådan noget nogle som kan hjælpe med det på den side?? Det skal helst også være over ens browser (Internettet) Hvis det kan lade sig gøre..?

/Andreas

Kommentar
Fra : Gibbon

Dato : 03-11-03 21:30

Hej Andreas

Du kan leje dig ind på http://www.1go.dk for 50,- pr. år.
Så hvis det er et meget vigtigt spil for dig kan du jo godt bruge 50,- på det.

Hilsen
Gibbon

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-11-03 22:41

Ud over at lave disk backup, hvor man får filerne ud i ca. 1.4 mb, findes der så ikke programmer der først kan skille programmet i mindre bidde, for derefter af kunne samle dem igen?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Gibbon

Dato : 04-11-03 07:56

Man kan vel prøve at gøre det mindre med Winzip....

Gibbon

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-03 10:41

ellebye -> jo der gør; masser : http://www.download.dk/index.asp?Kat=generelletools&SubKat=filopdelere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : amh123

Dato : 07-11-03 15:46

---->Natmanden: Hvordan i alverden får du det til at virke? Kan du ikke lave en lille hurtig fiks vejledning..?

/Andreas

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-11-03 08:18

kort .. hmm !
har du sat det op installeret det ?
har du oprettet, eller har du en mappe som du kan lægge det i som skal
up/downloades ?
har du oprettet en 'bruger' det peger/hænger sammen med mappen.

Tænker at andre ikke kan finde dig !
løsning ligger i firewall/router/ip
jeg må vide noget mere.

Men en lille trøst i mellemtiden. det tog også mig noget tid, at få det at hænge sammen.
men giv mig lidt mere info.
Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-11-03 08:20

'bruger' er på ftp-serveren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:03

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>