/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
D-link 614+ og ftp??????
Fra : MuseHatte
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 01-11-03 20:05

hvordan kan man få en dsl/router til at accepterer en ftp server??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 21:38

Jeg har D-Link 604, men mon ikke det er det samme.
Hvis du ikke kan kontakte en ftp server, kan det skyldes andre ting, feks. windows indbyggede firewall.
Men nu får du det du har bedt om, du skriver ikke hvilken comp. du har, men jeg regner med det er Windows XP du kører?
I det hele taget er der for mange der spørger om noget der er umulig at svare på uden yderligere oplysninger. Hvorfor kan min bil ikke køre stærkere end 100KM/t? (Det er nok fordi det er en veteran Fiat fra 1920.)

Tryk start/netværkssteder/DLink
Dobbeltklik og skriv som navn admin skriv ikke noget i password.
Tryk wan til venstre, og tryk fanebladet advanced
ruller til ftp
enable
skriv det sidste af din Ip adresse (routeren lukker så op for service port 21 til den comp. som har ip adressen feks. 192.168.0.120)
Det betyder på dansk at den comp. med den angivne IP-adresse (i virkeligheden er det dens netkort som har den adresse) som er forbundet til routeren har adgang til tjenester der bruger port 21.
De andre comp. på ruteren har ikke den adgang.
Så skal man angive feks. Always, klikke på apply, og lukke siden.
Det samme sted kan man til venstre trykke DMZ og enabled, og angive ligeledes comp. IP adresse. Hvis DMZ således er slået til vil alle porte(alle tjenester som kører på feks port 5002) være åbne. Men også for angreb fra hacckere mm.
Den Ip der skal indsættes er ikke den du har fået fra Teledanmark men din comp. adr. Skriv igen hvis du ikke ved hvordan du finder den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-03 10:08

Musehatte, du skal afslutte spørgsmålet, og give point, selvom du ikke syntes du fik svar?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:40

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:58

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen