/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word dokument på 260MB og 15 sider
Fra : Mads_Vang
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 31-10-03 10:33

Hej,

Skaler word ikke selv indsatte billeder ned så de fylder mindst muligt?
Og kan denne funktion aktiveres / deaktiveres?
Jeg sætter nogle store billeder ind i word og "Trækker dem mindre med musen" oprindelig er de 1280x960, Hidtil har word være mere eller mindre ligeglad og dukumentet er kommet til at fylde 5-8Mb nu fylder de 260Mb, hvad kan jeg gøre? og hvad kan der være galt
Jeg sidder med word 2002/xp

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 31-10-03 10:56

Jo de fylde mindre hvis du gør dem mindre i størelse, men det bedste du kan gøre er at konventere billedet inden du indsætter det i Word til jpg, så fylder de en del mindre.

Du kan bare åbne billedet i Paint også gemme det igen som jpg.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-10-03 11:45

Når man indsætter store billeder i Word og derefter trækker dem mindre, bibeholder de det samme antal pixels. De fylder altså det samme i mb.
Der er også forskel på hvordan de indsættes. Det samme billede vil fylde forskelligt afhængig af hvordan det indsættes: Kopier og Sæt ind kontra I ndsæt Billede fra fil (fylder forskelligt)

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 31-10-03 11:54

Hvordan kan det så være at det normalt fylder ca 5-8Mb (Det skal lige siges at det er manualer jeg sidder og laver, Og jeg har lavet en del)

Og det er Jpg billeder jeg bruger - de fylder ca. 1 Mb stykket.. og jeg har ca 10 billeder i en manual.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-10-03 15:03

Hvis billederne er taget med et digitalt kamera, er størrelsen af billedet i Mb afhænig af opløsningen billedet er taget i.

Det kan være det der er forklaringen, hvis du tidligere har fået billeder i en lavere opløsning.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-10-03 17:54

Skal der leges med bileder, så er dette program gratis, og kan det meste, du har brug for. Programmet hedder Irfanview og kan hentes via http://www.irfanview.com/

Citat
IrfanView is a very fast, small, compact and innovative FREEWARE (for non-commercial use) graphic viewer for Windows 9x/ME/NT/2000/XP.

It is trying to be simple for beginners and powerful for professionals.

IrfanView was the first Windows graphic viewer WORLDWIDE with Multiple (animated) GIF support.
One of the first graphic viewers WORLDWIDE with Multipage TIFF support.
The first graphic viewer WORLDWIDE with Multiple ICO support.

Some IrfanView features:
Many supported file formats (click here the list of formats)
Multi language support
Thumbnail/preview option
Slideshow (save slideshow as EXE/SCR or burn it to CD)
Support for Adobe Photoshop Filters
Drag & drop support
Fast directory view (moving through directory)
Batch conversion (with image processing)
Email option
Multimedia player
Print option
Change color depth
Scan (batch scan) support
Cut/crop
IPTC editing
Effects (Sharpen, Blur, Filter Factory)
Capturing
Extract icons from EXE/DLL/ICLs
Lossless JPG rotation
Many hotkeys
Many command line options
Many PlugIns
Only one EXE-File, no DLLs, no Shareware messages like "I Agree"
or "Evaluation expired"
No registry changes without user action/permission!
and many more

Besøg hjemmesiden og kig selv. Har du det først, ja så kan du slet ikke undvære det

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 31-10-03 20:36

I hvilken format gemmer du dit dokument.. prøv at se om du ikke gemmer det som RTF ved en fejl...