/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
koblingssnegl Yamaha 4g.
Fra : Kjolsen
Vist : 452 gange
80 point
Dato : 30-10-03 20:40

hej...
hvordan får jeg min "løftearm" til at sidde fast på "skruen/sneglen"?
den ryger hele tiden af, skal den ikke hænge fast?
jeg har også et spørgsmål om hvorden "oliepakningen" skal vende, og hvorfor den skal være der.
jeg ville blive glad for hvis i kunne give mig er svar.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-10-03 21:14

Den bliver holdt på plads med en fjeder!

Hvilken pakning er det du snakker om ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-03 21:29

Afmonter det hele, vask det i benzin, specielt gevindet i dækselet hvor sneglen skal sidde.
Smør godt med fedt i gevindet, har du ikke fedt så brug en krem der ikke tørre ind.
Få sneglen monteret i gevindet, så den kan bevæge sig fra bund til top uden at ryge af ( det er muligt at den kan ryge af helt nede, jeg husker det ikke), fiffet består af at sneglen skal have så meget gevindindgreb som muligt, og det får den ved at prøve med indgreb i de forskellige gevind (gevindet er flerspindlet, og ikke som en skrue/bolt hvor møtrikken kun kan starte et sted)
Når kabelet skal i indgreb med løftearm, er det en fordel at inderkabelet er gjort så langt som muligt.
Oliepakningen skal vende?, det er vist ligemeget, den skal kun holde det værste skit ude, det vigtigste er at sand ikke kommer ind mellem gevindene,da aluminiumgevindet slides.
"løftearm" til at sidde fast på "skruen/sneglen"? Det mener jeg den gør fra fabrikken, er det ikke et nyt sæt du har?, den skal vist have et lille slag, passer vist stramt på. Hvis det ikke er rigtigt så må jeg ud og se min samling af stumper.
Skruen og møtrikken skal løsnes, og først indskrues når skjoldet er på og kabelet er spændt (til en lille frigang i håndtaget.)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Kjolsen

Dato : 30-10-03 22:02

Hej pallebhansen.
tak for rådene!
det er en komplet koblingssnegl, fra t.hansen.
løftearmen sidder ikke fast på sneglen/skruen. men jeg må prøve om jeg kan slå den ud over, så sneglen ikke ryger af, har prøvet lidt men det bøjede ikke så nemt. så jeg prøver igen.
tak...
mvh kjølsen.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-10-03 22:29

Løftearmen sidder ikke fast på sneglen, den sidder kun løst på, og holdes fast af den fjeder der sidder..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-10-03 23:10

Nu husker jeg, den skal have et dask med en hammer, men kan man ikke gøre det uden at belaste gevindet, det mener jeg, i hvert tilfælde er det bedst at ligge en top eller lign. på som du slår på, den skal kun lige være stor nok.
Fjederen trækker kun den nedad, og den sættes først på når kabelet er monteret, det syntes jeg er nemmest.
Skulle der være noget en anden gang, har jeg rodet meget med FS1, det er da en mandebike med gear, og ikke en tøse scooter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Kjolsen

Dato : 01-11-03 12:30

hej Pallebhansen.
tak fra svarret, det vil jeg gå ud og prøve.
ja, jeg er helt enig med at det en en mandebike, og scooter er til tøser.
jeg er ikke helt inde med det med point, så jeg håber det er rigtigt det jeg har gjordt.
mvh Kjølsen

Kommentar
Fra : Kjolsen

Dato : 01-11-03 12:34

til Jon.
min hopper af, når den kun bliver holdt fast af fjederen.
men jeg har fået et par tips jeg skal prøve.
tak for svaret.
mvh kjølsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-03 12:41

Den holdes ikke kun fast af fjederen, men de 2 "plader har udstandset deres huller lidt forskudt", så de skal klemme.
Hvis det kun var tilbagetræksfjederen der skulle holde den på plads, så faldt den hurtigt af.
Hvordan du giver point, ses under "kom godt igang"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-03 10:06

Hej, hvordan gå det?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 12:25

Spørgsmålet har stået længe, og du bedes lukke det, ved at give point til den der kom nærmest svaret, uanset om du mener at dit spørgsmål er besvaret.
Du giver point ved at trykke accepter som står til højre ud for kommentar.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-04 10:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-07-04 00:57

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen