/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mit internet "går kold"
Fra : Daniel_priv
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 17-02-02 16:14

Jeg har lige fået WebSpeed - Oncable. (kabel internet)

Det kører fint som det skal, men når jeg har været på et stykke tid har det det med at "gå kold" så jeg ikke kan gå på nettet, da den ikke kan finde serveren...

Det skal måske lige nævnes at jeg er koblet på over USB - stikket, på et SB 4101 SURFboard Cable modem

Jeg ved ikke hvorfor den gør det, men det bliver afhjulpet med en restart.

Alt ser ud til at være rigtigt opsat, og da jeg før var koblet på via netværkskabel, var der ikke de samme problemer. Det er desværre ikke muligt at gøre det igen pga. deling af internetforbindelse, så skulle jeg da købe et ekstra netkort, men hvis det nu var noget det kunne ordnes, ville det da være rart at slippe for bøvlet. Håber i kan hjælpe, da jeg ikke ved ret meget om disse ting...

Venlig Hilsen

Daniel Rømer
daniel_priv@hotmail.com

Kommentar
Fra : Daniel_priv

Dato : 17-02-02 16:41

Det skal måske lige nævnes at jeg kører OS - Win98 anden udgave, og ikke har andet sluttet til USB stik.

Kommentar
Fra : Daniel_priv

Dato : 17-02-02 17:11

Det er jeg klar over, men det er ikke det som er problemet. Internettet virker OK, men det går kold eller hvad man nu kalder det, den kan ihvertfald ikke finde serveren, og det har ikke noget med flere computere på modemet, tror jeg ikke, men tak for dit svar

Hvis der er nogle der ved hvordan det kommer til at virke HELE TIDEN med USB stik, ville dette hjælpe mig meget ... :->

Venlig Hilsen
Daniel

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-02-02 17:18

Hej Daniel
Lad mig starte med at fortælde dig at jeg kører med den samme modem som dig,og er også på WebSpeed - Oncable. (kabel internet)
For nogle måneder siden kørte jeg også med win98 og mit Modem sat op til at kører på USB det kørte af H til
Så tog jeg en snak med TDC Kabel TV for support på TLFNR 80804021
derover snakkede jeg med en frisk fyr som fortalte mig at der er proplemer i win98 når ens kabelmoden kører på USB
det er galt med den driver der hørte med til vores kabelmoden-den kan ikke arbejde sammen med win98
så han råede mig til at invisterer i et netkort istedet så vil det komme til at køre 100%
som sagt så gjort-jeg købte et nyt netkort til 140kr og satte i og vupti der har ikke været noget galt siden.
så mit råd til dig er køb et netkort-så kører det MVH og en forsat god Søndag Brian

Kommentar
Fra : Daniel_priv

Dato : 17-02-02 17:33

Tak skal du have brian

Det er nemlig meget irriterende når til kører som det gør nu...

Så må jeg jo ud og købe et nyt netkort ...

Mange tak for det hurtige svar, hilsen Daniel

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 17-02-02 17:39

Hej igen
Hvis du er tilfreds med min kommentar vil jeg da meget gerne have dine point
Brian

Godkendelse af svar
Fra : Daniel_priv

Dato : 17-02-02 17:42

Selfølgelig må du det

Have i nice day
/Daniel