/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Problem med firmware i forbindelse med o~
Fra : Nikolaj_Zethner
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 30-10-03 12:22

Jeg har et problem med opgradering af mit operativsystem 8.5 til 9.2.
Jeg får beskeden om, at mit firmware er forældet og at opgraderede version eksempelvis kan downloades fra apple.com.
Jeg er imidlertid ikke så stor en haj at jeg kan gennemskue præcist
hvad det er jeg skal lede efter, endsige downloade, da jeg ikke præcist ved hvad
firmware er.
Håber at hjælp kan findes af denne vej....!

Kommentar
Fra : straszek

Dato : 30-10-03 17:11

En firmware en et stykke software det virker helt på bundkort niveau - det vil sige at det selv hardware der bliver opgraderet, og ikke styresystemet. Hvilken firmware du skal bruge afhænger af hvad det er for en mac du har.

Søren

Kommentar
Fra : Nikolaj_Zethner

Dato : 31-10-03 09:44

Det er en IMAC - nok 1. generation fra ca 1999.

Kommentar
Fra : Nikolaj_Zethner

Dato : 31-10-03 09:44

Det er en IMAC - nok 1. generation fra ca 1999.

Kommentar
Fra : Nikolaj_Zethner

Dato : 31-10-03 09:44

Det er en IMAC - nok 1. generation fra ca 1999.

Accepteret svar
Fra : wahlstroem

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-03 21:42

Prøv evt. at se på vedlagte link.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88010

LÆS DET HELE GODT IGENNEM FØRST, OG HVIS DU ER I TVIVL OM DET ER RIGTIGT SÅ LAD VÆRE...

Du kan evt. henvende dig til en forhandler, og derigennem få hjælp, men vær forberedt på at du kommer til at betale 0,5-1 time for det.

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaj_Zethner

Dato : 05-11-03 08:22

Tak for svaret wahlstroem. Pænt af dig at gøre mig opmærksom på
faldgruber og det gode link til apple.com.