/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
heste og gigt
Fra : doris1
Vist : 1597 gange
50 point
Dato : 29-10-03 09:25

Er der nogle der har erfaring med heste der får gigt og eventuelt gigt medicin

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 29-10-03 10:14

Jeg kan ikke påstå at jeg har erfaring med det, da jeg ikke er heste mennesker, men jeg ved at mange dyr, som har gigt får Glucosamin og at der er mange som får det meget bedre hurtigt!! - Det er også den Glucosamin som der har været så meget snak om på det sidste, da mange mennesker har spist dyreudgaven og fået det bedre - nu er der så kommet et produkt på markedet som er udviklet til mennesker (Men det er jo lidt en anden historie!!)
I hvert fald skulle der efter sigende være en mærkbar forandring på dyret efter 3 måneder, så det er jo et overskueligt tidperspektiv at prøve det af på!!! - Ligeså mht. penge.
Jeg husker da min kærste skulle købe Glucosamin til sig selv (knæskade) og fik tilbudt hestepillerne - de var gevaldigt store, så han valgte hundeudgaven som bedre kunne sluges af mennekser!!!! - Hvis ikke det hjælper efter 3 måneder, hjælper det simpelthen bare ikke på netop det dyr (eller menneske)
Håber det hjalp dig lidt!

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 29-10-03 14:19

Glucosaminpulver som beskrevet tidligere + msm-creme ved akutte smerter (forhandles bla. af FLP, find en forhandler i nærheden af hvor du bor). Udover behandling med ovenstående skal hesten gå så meget på fold som muligt. Stivheden i leddene bliver langt værre, hvis hesten står for meget inde. Strækøvelser efter arbejde og meget gerne massage
mvh. Heidi Pedersen

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 29-10-03 19:28

Glucosaminpulver/piller fås i hvert fald hos dyrlægen!! - Fås også i creme!
Og kan som skrevet også spises af mennesker -dog skal man nok vælge at spise det nye produkt, da det siges at der er en form for afføringsmiddel i dyrenes, så man kan få meget tynd mave af at spise det!!!!

Kommentar
Fra : ponybill

Dato : 15-01-04 11:54

Hejsa Ingefærd, kan godt hjælpe til at holde din hests gigt nede. Problemet med at hesten ikke vil spise det kan dog godt opstå, men man kan udhule en gulerod, eller camouflere det på anden vis med mad

Kommentar
Fra : Julle_s

Dato : 26-01-04 17:07

Jeg har haft en fuldblodshoppe, der fik slidgigt. Jeg forsøgte mig bl.a. med æbleeddike, hvilket enormt svært at at få hesten til at indtage, det smager vist ikke ligefrem godt. Investerede ligeledes i en speciel blanding af urter, der skulle kunne påvirke bevægelsesapparatet i en positiv retning. Det fås hos en person, der er tilknyttet Billund Travbane. Men det, jeg fik det bedste resultat ud af, var helt klart massage, så det kan i hvert fald anbefales.
Mvh Julie