/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Fra Radio til Politiradio
Fra : achilles
Vist : 2530 gange
120 point
Dato : 28-10-03 11:48

Jeg havde engang en onkel der kunne tage en helt almindelig transisterradio og "pille" lidt i indmaden så den kunne tage lavere frekvenser! Hvordan gjorde han?
Jeg har en lommeradio det kunne være sjovt at prøve på!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-03 12:08

Der sidder sådan en slags spiral fjeder dimsidut inde i radion. Den skal man "udvide" med en skrutrækker mener jeg at kunne huske! Nogle radioer har osse nogle grafitskuer man kan skrue på! Men jeg mener nu ikke politiet bruger de lave frekvenser mere, så måske er det ikke besværet værd!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-10-03 12:48

Rigtigt tedd, dengang skruede man lidt på spolerne så radioen kan opfange fm under 88 mhz - der lå stridserne. Det var bare svært at følge med, idet gården og bilerne anvendte hver sin frekvens (kræver to radioer). Så er en scanner meget federe, men desværre vistnok forbudt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-03 13:19

Man kan da købe dem! Ja en scanner er en hel del bedre. Der kan man osse følge med hos falck og flytrafik plus meget mere!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-10-03 13:21

Så så små slag, ikke for mange hint, der er trods alt ikke lovligt.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-10-03 13:22

Så så små slag, ikke for mange hint, det er trods alt ikke lovligt.

ellebye

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 28-10-03 13:28

Der må der være en, der helt konkret ved, hvilke scannere, der er lovlige. Hvor kan man købe dem, hvad koster de. Jeg har dyrket kortbølgeradio DX-ing i mange år og også leget lidt med walkies, men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om scannere. Skal man have licens for at kunne bruge dem, kan man tale med hinanden som på walkier?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-03 13:33

såvidt jeg kan se/finde er det lovligt http://www.dkscan.dk/faq.htm
Nej man kan kun aflytte ikke tale Oldboston

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 28-10-03 19:30

Tedd, mange tak for dit svar, det er en meget informativ hjemmeside, du henviste mig til, det lyder sjovt, og man får lyst til at prøve det. Der er ikke så meget trafik på walkies. venlig hilsen Oldboston

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-11-03 13:27

Fik du svar achilles?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 16:32

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 12:31

Fik du løst dit problem så accepter venligst et svar!