/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Inde kat.
Fra : 1.tusindfryd
Vist : 1628 gange
15 point
Dato : 26-10-03 19:24

Jeg ville blive glad, hvis nogle kunne give et svar, om det ville være godt at henvende sig til Inges Kattehjem i Glostrup.
Jeg ønsker meget en indehygge kat, vil naturligvis helst give den et godt og trygt liv.
Med venlig hilsen 1.tusindfryd

Kommentar
Fra : Warnia

Dato : 26-10-03 19:40

Hej 1. Tusindfryd.
Jeg synes, det er en rigtig god ide, at henvende sig til et katteinternat, hvis man vil have en kat. Man kan her være sikker på, at katten er rask, vaccineret, og evt. steriliseret.
Bor du i nærheden af Glostrup, er Inges Kattehjem måske det nærmeste, men der er katteinternater landet over.
Venlig hilsen
Warnia.

Kommentar
Fra : 1.tusindfryd

Dato : 26-10-03 19:49

Tak for dit svar Warnia.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-03 19:49

Inges Kattehjem

Jeg har kun hørt posetivt om Inges Kattehjem, ja tag der hen og kig, se med dine øjne,jeg er en af dem der støtter hende og kattens værn. Og på nettet er der noget der hedder affaldskatte, der kan det også være du kan finde en. eller søg under Gougle f.eks. Der er masser af katte!!! Der er ikke en spand fuld - men et helt land fuld. Dejlige er de, hvis man er kærlig og omsorgsfuld, ja så har du en dejlig ven/venninde masser af år.

God fornøjelse!

Conny

Kommentar
Fra : 1.tusindfryd

Dato : 26-10-03 19:55

Hej Conny.
Tak for dit svar, jeg støtter faktisk selv Inges Kattehjem.
Uden at have en kat.
Men uh ! det kunne være rart at have sådan en lille en at være god ved.
Når nu man har masser af tid.
Hej herfra tusindfryd.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-10-03 20:11

Katte/racekat
Jeg har haft huskat - men desværre måtte jeg tage afsked med hende efter 10 1/2 år, hun var uhelbredelig syg.
Så har jeg overtaget svigermors Skovkat - tja, da så min lille huskat Miv døde ville jeg altså have en ny, jeg købte en lille Somalipige vildtfarvet, det har jeg aldrig fortrudt. Så uanset om det er race- eller huskat ja så er de alle søde. Glæd dig! jeg bruger en del tid på mine katte, og vil ALDRIG af med med, det er for mig ligesom at have børn. Der er dejlig liv i huset. Vi har også hunde ,(min mand er mest til hunde)og ALLE enes fint. Hilsen Conny

Kommentar
Fra : 1.tusindfryd

Dato : 26-10-03 21:07

Hej igen Conny.
Jeg har tænkt frem og tilbage- huskat / racekat -
et er sikkert vildtfarvet eller en rødlig - står mit hjerte nærmest.
Tak for dit svar. Har du en hjemmeside ?
Hilsen Ilse.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-10-03 02:38

Vi har fået vores killinger fra Inges kattehjem i Næstved. De er utrolig søde og har omsorg for deres katte. Det er dejligt. Vores var kun 8 uger da vi fik dem, fordi deres mor var kørt ned, og det gav sig udslag i, at de var urenlige. De kunne ikke tåle at se en dyne, uden de skulle tisse i den. Vi var ved at give op til sidst, og talte med bestyreren. Hun sagde prompte, at vi kunne bare komme tilbage med dem, så fik vi et par andre. Men da de skulle aflives, hvis vi afleverede dem, beholdt vi dem alligevel, selv om vi var ved at give op en gang mere. Men selv efter den måneds frist vi fik, kunne vi komme tilbage med dem, fik vi at vide. Det kalder jeg da service.
Vi har ogås prøvet at få en killing fra Dyrenes Beskyttelses Internat i Roskilde. Der var der godt nok en anden service. Vi troede, vi havde købt en killing, fordi hun var MEGET lille, men det viste sig, at hun slet ikke var killing. Det viste sig også, at hun kastede op når hun havde spist. Ved henvendelse til D.B.I.R. fik vi bare at vide, at katten ikke fejlede noget og at hun ikke havde kastet op mens de havde haft hende. Det kunne ikke passe, da hun kastede op med det samme hun havde spist, og da det blev værre, fik vi lavet en røntgenkontrastundersøgelse hos dyrlægen. Den viste, at hun havde en enorm udposning på spiserøret lige overnfor mavesækken, så den stakkels lille tøs fik næsten ingen mad. Og hun var også fuld af orm, selv om de påstod hun havde fået ormekur.
P.g.a. den dårlige behandling, vi havde fået, krævede jeg pengene for katten tilbage. Jeg tror, det var 650 kr vi havde givet for hende. Så ville de til gengæld betale det halve, når hun skulle steriliseres. Det gjorde de også, men alt i alt havde vi dyrlægeregninger på over 5000 kr i de par mdr., vi fik lov til at have hende. Og de penge vi havde givet for hende, ville lederen ikke af med, før jeg klagede over hende til Dyrenes beskyttelse. Så kom der en mail to dage efter der gav besked på, at de skulle bruge vores adrs. - selv om vi vidste, hun havde den. Den blev skrevet ned på købsaftalen. Så den fik hun også - sammen med en vred skideballe. Den lille kat var den sødeste, der nogensinde har levet, tror jeg, og alle vores andre dyr var vildt forelskede i hende. Den næstældste legede med hende, så det var en fryd, og selv den gamle kunne lege med hende. Hunden var hendes tro følgesvend, og da hun blev aflivet p.g.a. udposningen, gik hele styrken i sorg i flere mdr. Hunden fik simpelthen en depression af sorg. Det er nu et år siden, hun blev aflivet, men vi savner hende frygteligt endnu, for selv om vi har fået to andre i stedet for, så er det jo ikke hende.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-10-03 17:32

Hej Ilse

Ja, jeg har en fotoside af mine dyr, jeg elsker børn og dyr.Så kik her:

http://homepage.mac.com/connyjens/PhotoAlbum1.html

Jeg har ALDRIG fortrudt, at jeg har en del dyr, somalien fik jeg da min sorg over tabet af Miv min huskat
Hilsen conny

Hilsen Conny

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-10-03 17:33

Hej Ilse

Ja, jeg har en fotoside af mine dyr, jeg elsker børn og dyr.Så kik her:

http://homepage.mac.com/connyjens/PhotoAlbum1.html

Jeg har ALDRIG fortrudt, at jeg har en del dyr, somalien fik jeg af min ene søn, da min sorg over tabet af Miv min huskat var enorm stor.
Hilsen conny

Hilsen Conny

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-10-03 17:52

Hej Jette
DU HAR DA VÆRET MEGET UHELDIG!

Din historie viser, at du kunne have en racekat for samme penge, og den kunne også være neutraliseret for samme penge. Men jeg ved godt at sådan, er det ikke altider sådan, nogle gange bliver tingene anderledes p.g.a. det der sker omkring os, jeg ville da også tage mig af killinger, såfremt der var nogle, der havde stillet dem udenfor min dør o.s.v, men som sagt ,man ved hvad man får, når man køber racekat. Misforså ikke - huskatte er da også søde.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-10-03 18:01

En lille fodnote.

Min Somalikat er en vildtfarvet, og er den oprindelige farve, det er en semilanghår, men den kræver ingen pelspleje, det er en kælen kat, den følger en overalt, som en lille hund. Jeg gav kr. 3.500,- for hende, da hun skulle være kælekat, og ikke skulle være til avl. Se på internettet - hvis du har lyst! Google eller min fotoside:

http://homepage.mac.com/connyjens/PhotoAlbum1.html

Kommentar
Fra : 1.tusindfryd

Dato : 28-10-03 19:17

Hej Conny.
Tak for et kig på de skønne billeder.
Svært at fremhæve 1 - men Putte er da ikke til at stå for.
Hilsen fra Ilse.

Kommentar
Fra : 1.tusindfryd

Dato : 28-10-03 19:23

Hej Jette.
Tak for dit svar og information . Jeg har hørt om Inges Kattehjem i Næstved.
Dejligt at høre om en god oplevelse.
Man skal åbenbart se sig omkring.
Hilsen Ilse.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-10-03 19:39

Hej Ilse
HJEMMESIDEN
Hvis du trykker på billederne, kan du se dem i større format, du har ret min Putte, er bare dejlig, hun kom til at hedde Putte, da hun var lidt uheldig i starten, da jeg fik hende, hun var blevet smittet med Kennelsyge, fordi opdrætteren havde været på katteudstilling med en Burmilla, og den havde - uheldigvis slæbt bakterierne med hjem til somalikillingerne. Opdrætteren var ligeså ked af det som mig, havde hun vist det, - ja så havde jeg ikke fået hende på dette tidspunkt. Derfor gik jeg rundt ligesom en kængurumor hele døgnet i ca. 1 uge. - deraf kommer navnet Putte.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 29-10-03 00:45

Hej 24
Du har fuldstændig ret. Vi havde faktisk også bestemt os for at købe en racekat, da vi fik tilbud om killingerne. Da vi så dem, var vi solgt. Jeg kan desværre ikke tåle at se et dyrebarn, uden jeg frygtelig gerne vil beholde det. Så nu skal vi ikke se på nogen som helst katte, før de to "gamle" er døde om forhåbentligt 10 - 12 år. De er 8 og 9 nu.
Hvad angår det uheldige, så er jeg simpelthen født sådan. Det har fulgt mig hele mit liv, så jeg regner med, at alt det uheld snart er slidt op. Det er trods alt ved at være 50 år gammelt. Og så meget som jeg bruger det, burde det være slidt op for længe siden. ALT vi får/køber, er simpelthend mandagsmodeller - hus, bil husholdningsmaskiner, vaskemaskine o.s.v..
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 29-10-03 01:02

Hvis i har lyst til at se vores "børn", kan i gå ind på denne adrs:
Den lille gråstribede er hende, der var syg og blev aflivet.

http://community.webshots.com/user/Mutterfit

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 1.tusindfryd

Dato : 29-10-03 20:34

Jeg ønsker ikke flere svar og kommentar.
Tak for jeres hjælpsomhed.
Kærlig hilsen tusindfryd.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-10-03 04:55

Hej tusindfryd.
Så husk at lukke dit spørgsmå. Så kommer der heller ikke flere kommentarer.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 30-10-03 08:28

Hej Tusindfryd

Ja! vær sød at lukke dit spørgsmål!!! ellers bliver jeg ved med at modtage mail med dit spørgsmål.

På forhånd tak.
Conny

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 03-11-03 21:08

Jeg vil bare sige at da vi for 7 år siden tog hen for at købe en killing i inges kattehjem, fik vi den mærkeligste velkomst.
Vi bankede på døren, og en dame åbnede den, så på os og lukkede den igen. 5 min. efter åbnede hun op igen og budte os ind. Hun ville KUN sælge os en hunkat ved navn Rikke.
Senere fandt vi ud af hvorfor, hun tissede overalt. Og desuden har jeg hørt mange rygter om inges kattehjem, så det kan godt være at hun passer godt på sine katte, men hun kan i hvertfald godt tage og behandle sine kunder pænt!

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 03-11-03 21:08

Jeg vil bare sige at da vi for 7 år siden tog hen for at købe en killing i inges kattehjem, fik vi den mærkeligste velkomst.
Vi bankede på døren, og en dame åbnede den, så på os og lukkede den igen. 5 min. efter åbnede hun op igen og budte os ind. Hun ville KUN sælge os en hunkat ved navn Rikke.
Senere fandt vi ud af hvorfor, hun tissede overalt. Og desuden har jeg hørt mange rygter om inges kattehjem, så det kan godt være at hun passer godt på sine katte, men hun kan i hvertfald godt tage og behandle sine kunder pænt!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 03-11-03 21:55

Det var da noget underligt noget, jeg ville da også blive skuffet, hvis det var mig, jeg forstår overhovedet ikke den behandling, som i har fået. Jeg håber da, at i alligevel har fået styr på tisseriet, og har fået en sød kat.

Kommentar
Fra : Jessica1980

Dato : 11-11-03 21:46

Ej, det lyder totalt underligt! Godt jeg ikke har købt kat der!