/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
registrering af plader
Fra : js2706
Vist : 490 gange
50 point
Dato : 25-10-03 23:49

Gennem et langt musikerliv har jeg samlet plader og har nu en omfattende samling - lige fra 78'ere til cd'er, og så mange, at jeg behøver en registrering i min computer. Systemet skal gøre det muligt at søge på minimum titler og kunstnere - men også gerne på komponister og tekstforfattere. Hvem har en god ide - evt. oplysning om, hvor og hvordan man kan skaffe et sådant program - altså en slags biblioteksdatabase. Der må være andre med et lignende problem. På forhånd tak!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-10-03 00:37

Det er nok lige det som internettet giver dig rigtig mange muligheder for at hente programmer til.
Der findes et utal af programmer der kan gøre lige det, der har været en del i k-komputer med vejledning, men har ikke lige haft tid til at finde det.
Et godt sted at lede (engelske programmer) er også: http://teliadk.tucows.com her indsætter du feks. Music Organizer i ruden foroven til venstre, og ruller til Windows, så må du læse under hvert prog. hvad det kan. Jeg fandt lige et par stykker her, som er gratis:
http://teliadk.tucows.com/preview/198374.html
http://teliadk.tucows.com/preview/193479.html
http://teliadk.tucows.com/preview/193484.html
http://teliadk.tucows.com/preview/198401.html
Men der findes også nogle på dansk, du kan selv lede på www.google.dk
Og så kan Microsoft excel, selvfølgelig også bruges.
Men alle programmer tager lidt tid at lære rigtigt.
God fornøjelse
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 28-10-03 22:29

Tak for dit svar. Det vil jeg arbejde videre med. Mvh. John Sørensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 12:23

Spørgsmålet har stået længe, og du bedes lukke det, ved at give point til den der kom nærmest svaret, uanset om du mener at dit spørgsmål er besvaret.
Du giver point ved at trykke accepter som står til højre ud for kommentar.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-04 00:52

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 21-07-04 23:05

Tak for svaret pallebhansen.