/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Downloadable file
Fra : Better_Performance
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 24-10-03 10:45

Jeg har på min hjemmeside forskellige produktblade liggende i PDF format.

Hvordan laver jeg et link således at filen ikke blot åbner men giver mulighed for download??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-03 12:00

du gør som et almindeligt link det er op til modtageren at højreklikke og vælge 'gem som'

Kode
<b>HtmlKit er et udviklingsværktøj, og det er gratis... </b>Fylder 3.4mb.<br>
<a href="http://net2620.dk/4u/htmlkit.zip">Hent HtmlKit(zippet)</a>
<b> - </b>
<a href="http://charmi.com/html-kit">HtmlKit's hjemmeside</a>

Okay det er en zip fil, men det er i principet det samme.
Mvh . Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-03 12:04

øv min kode blev forvasket af kandu, håber at du finder ud af den !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-03 12:06

Citat
<a href="http://net2620.dk/4u/htmlkit.zip">Hent HtmlKit</a>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-03 12:09

fatter det ikke men det virker

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-10-03 12:12

Jo tak, det er jo nemt nok at højreklikke, det jeg taler om er en funktion der gør at man ved venstreklik får en dialogboks op som giver valget mellem at åbne eller gemme

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-03 12:38

ok ser hvad du mener, der må du nok ty til java eller php, det kan jeg ikke lige overskue nu, da det er over min sengetid.
held og lykke.
Hilsen Natmaden

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-03 13:02

natmaden -> Det er fordi kandu.dk indsætter: target="_blank" i links der skal vises her, således at linket åbnes i et 'nyt' vindue istedet for det aktuelle. Nogen gange går der altså 'kage' i den, hvis man angiver en indlejret URL.

Better_Performance -> Nej, det kan ikke lade sig gøre i HTML. Browseren vil altid åbne en *.pdf fil, lige som den altid vil åbne en HTML fil. Du kan Zippe den. Så får du muligheden, men skal så informere brugeren om, den skal unzippes efter nedhentning.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-10-03 13:08

Tak for svaret molokyle.