/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor lukke XP lige pludslige ned ?
Fra : pesa
Vist : 463 gange
40 point
Dato : 24-10-03 00:18

Lige pludslig lukke min windows XP ned og starte forfra?

Kommentar
Fra : LiTrOnE

Dato : 24-10-03 00:25

Kan det være fordi du har MS Blaster ?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-10-03 00:27

Hej Pesa

Jeg tror også du har fået besøg af MS Blaster, så prøv lige at kigge lidt på dette link:
http://www.kandu.dk/dk/spg/23091

.....nemmere end, at det bliver skrevet endnu engang

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-10-03 00:51

Muligvis, men det kan osse være du har haft en Blue Screen of Death! Winxp er normalt indstillet til at bare genstarte komputeren. Du kan slå det fra ved at gå ind i kontrolpanel >> system >> avanceret Så går du ind i indstillinger under start og genoprettelse og sletter flueben i Genstart automatisk. Så vil du få en blå skærm næste gang problemmet opstår og så kan du sende fejlmeddelsen her ind til Kandu

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-10-03 06:05

Hvis du følger disse to links og gør som beskrevet så er problemet løst efter min mening:

http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Husk det sidste link er vigtigt, så du får lukket port 135. Microsoft har nu uden held forsøgt med to patch.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 24-10-03 06:25

Hejsa

Lige en uddybning af dit problem..

Popper der en menu op, hvor den siger at den slukker computeren/genstarter efter ca. 30 sek. Hvis det er problemet, har du nok fået gæster udefra.
En større uddybning af dit problem og jeg kan måske hjælpe dig...

Mvh. Agent2002

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-10-03 07:16

Agent2002-->Det er nu 60 sek. Og det er faktisk det de fleste andre indlæg her også omhandler

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 24-10-03 09:50

En simpel løsning. gå til windows update og opdater din windows version, det kan være nok til at løse problemet, idet der ikke nødvendigvis er en virus på din pc, men din fierewall er ikke opdateret, og du kan derfor blive angrebet over nettet. følg evt. også de tre punkter i øverste højre hjørne af siden der undersøger beskyttelsen af sin pc.

Kommentar
Fra : snapshot112

Dato : 30-10-03 14:15

Jeg sys os det lyder som en blaster må jeg sige ... jeg bruger dagligt denne mail i mit arbejde det er lidt små trin du skal igennem for at løse problemet men så skulle det gerne være løst .. tilføj eventuelt en firewall eller et antivirus program det er i hvertfald klart anbefalet.

Nedenstående vejledning kan bruges til at fjerne ormen W32.Blaster.Worm

0   Kald op til internettet.

(Hvis du får en besked om at forbindelsen lukkes, skal du klikke på START -> KØR og skrive SHUTDOWN /A -> klik på OK)

1   Download programmet ”Fixblaster” fra Symantec *), og gem det på skrivebordet.

Klik på linket herunder for at downloade Fixblaster:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

2   Luk for internetforbindelsen
3   Kun for Windows XP

Aktiver firewall’en
Klik på Start - > Kontrolpanel -> netværksforbindelser.
Højreklik på den forbindelse som skal beskyttes og vælg Egenskaber
Under fanen avanceret sætter du et flueben i ”Beskyt computeren med ….”
Klik OK

Kan du ikke finde ikonet ”netværksforbindelse” i kontrolpanelet, skal du klikke på ”skift til klassisk udseende” så vil det komme frem.
4   Deaktiver system gendannelsen:
a. Klik Start.
b. Højreklik på Denne Computer og vælg Egenskaber.
c. Klik på fanen "system gendannelse"
d. Sæt et flueben i "Deaktiver system gendannelse" Klik på OK
5   Kør ”Fixblaster” ved at dobbeltklikke på ikonet
6   Herefter skal du hente en patch (lille program) hos Microsoft, som forhindrer at ormen kan lægge sig på din computer igen.
7    Sikkerhedsprogrammet (til Windows XP Dansk) hentes på linket:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5FA055AE-A1BA-4D4A-B424-95D32CFC8CBA

7   Sikkerhedsprogrammet (til Windows 2000 Dansk) hentes på linket:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=F4F66D56-E7CE-44C3-8B94-817EA8485DD1

8   Sikkerhedsprogrammet skal downloades og gemmes på skrivebordet. Herefter køres det ved at dobbeltklikke på programmets ikon
9   Slå system gendannelsen til igen ved at fjerne fluebenet som du satte under pkt. 4
10   Opdater din windows XP ved at klikke på Windows update linket under Start -> Programmer.

Hent som absolut minimum alle opdateringer som findes i gruppe ”vigtige opdateringer og servicepakker”

Ligeledes er det vigtigt at du holder dit evt. antivirus program opdateret, da der konstant bliver ”udviklet” nye virus.

*) Jeg skal gøre dig opmærksom på at programmet som du downloader fra Symantec, ikke er et Microsoft program, og at Microsoft ikke kan påtage sig noget ansvar for anvendelsen af dette

Læs evt. mere om Blaster på:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html

p.s undskyld det lidt lange post :S

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 12:31

Jeg er ved at rydde ud i mine enkeltstående abonneringer, og da der ingen kommentarer har været fra spørger og tråden nu har været åben længe, ønsker jeg ikke længere, at abonnerer på dette spørgsmål.

// Toupie