/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Hjælp...Kan ikke se mine billede på min ~
Fra : Agent2002
Vist : 350 gange
40 point
Dato : 23-10-03 23:30

Hejsa

Jeg er i gang med at lave en IT-Guide hjemmeside, men har problemer med mine billeder, når jeg uploadter dem med CuteFTP-Programmet. Jeg bruger FrontPage og hvis i linker ind, på min hjemmeside "under bundkort", kan i få et overblik over problemet. http://home1.stofanet.dk/r.kj.ras-mussen/
Der er nogen billeder jeg kan se, mens andre ikke kan vises.....Hvorfor??
Jeg har uploadet alle mine filer og mapper, og CuteFTP-Programmet har ikke meldt nogen fejl. Hvad kan problemet være. Jeg har uploadtet og slette hjemmesidens filer og mapper flere gange, men samme problem opstår. Hvorfor??

Håber på hjælp
Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-10-03 00:03

Har du prøvet at se referencen på din HTLM, om der refereres til billedet der er uploadet, og ikke til et der refererer til dit C-drev.

Det er en mulighed.

En anden, jeg selv har været ude for er, fil-navnet. Hvis det er skrivet med stort, skal man også skrive linket med stort.

mvh
ellebye

PS! lige et eksempel: xxx.htm kontra XXX.htm eller xxx.HTM, der er alle tre forskellige når de skal læses.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-10-03 00:07

eller hvis billederne hedder noget med æ,ø,å ......mener jeg

// Toupie

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 40 point
Dato : 24-10-03 09:16

Toupie har ret... jeg har selv haft samme problem, og det skyldtes æøå i selve fil (billed) navnet, også lange filnavne kan skrotte visningen f.eks mosterhedvigibaghavenmedunderbukser.jpg.
Ditto har jeg oplevet at STORE bogstaver har lavet problemer så brug kun "små" bogstaver, det er ellebye lidt inde på.
Prøv at ombøbe filerne, uploade igen og se om det ikke fungere (husk at ændre på selve hjemmesiden også)... og til sidst, så acceptere Toupi's svar - hvis det var det der løste problemet.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-10-03 09:19

NB: al'tid en god vane at undgå æøå og kun benytte små bogstaver på hjemmesider.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-10-03 09:22

NNBB: Kors hvor jeg vrøvler i dag Jeg mener selvfølgelig... al'tid en god vane at undgå æøå og kun benytte små bogstaver på hjemmesiders fil-navne og tilhørende filer. På selve siden må du selvfølgelig skrive, som du har lyst.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-10-03 09:34

Jeg har lige været inde og kikke i kilden til din HP.
Jeg kan se at du laver mellemrum! og når du laver et mellemrum så vil den automatisk omdanne denne til "%20".
Her kan din fejl sagtens ligge...... Du skal bruge underscore = _
Det vil sige at det billede som du vil sætte ind skal hede noget i retningen af: Billeder%20Bundkort/Lille%20Knap.gif
Det er lidt svært at se hvad der sker, men jeg ville prøve at omdøbe billedets navn !
Og stien, for det er helt sikkert at fejlen ligger i stien til billedet, eller selve billedets "NAVN"

Jeg håber at du kan bruge det jeg har skrevet til noget....
Ellers vil jeg gerne kikke på det for dig !!

TAK
Rustica

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 24-10-03 19:29

Hejsa og tak for hjælpen til alle

Jeg har fundet ud af det.!! Som i siger med mellemrum og store bogstaver.

Før kalte jeg billedefilen fx. "AOpen AX45H-8XMAX Retail" og nu hedder den "bundkortaopen1". Jeg har lige et spørgsmål til den første billedefil.
Der hvor der er mellemrum og en bindestreg (-) kan man der bruge tegnet = i stedet for.?? Altså så den kommer til at se sådanne ud "aopen=ax45h=8xmax". Og så har jeg lige det sidste sprøgsmål angående mapperne, når man uploader sin hjemmeside. Mapperne som hedder "_vti_cnf og _vti_pvt". Hvad bruges de til og hvordan virker de. Der er også en fil "desktop.ini". Skal man uploadet den?

Mvh. Agent2002

Godkendelse af svar
Fra : Agent2002

Dato : 05-11-03 10:32

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-03 11:03

Hejsa
Du kan ikke bruge special tegn... her gælder de samme regler, som i det gamle DOS (eller burde)
æøåÆØÅ+*/\><?!½§"#¤%&/()= med flere... altså undgå = brug bindestreg - eller underscore _

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-11-03 11:12

NB:
Jeg kan se du stadig benytter store STORE start bogstaver og mellemrum (%20)... det kan altså godt give problemer på længere sigt
Info-filer
Side%20Oversigt-filer
Banner.htm
Info.htm
Side%20Oversigt.htm

De andre filer, som du skriver om, er helt sikkert den blinkende- og/eller hoover- effekterne. Prøv at unlade at uploade disse mapper (en efter en) og se hvordan det arter sig... dutter det ikke, ja så uploader du dem bare.
Ini filen burde ikke være nødv. (ellers same princip).

Hygge...
Søren