/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DANTAX SX-4100Z3
Fra : birman
Vist : 1044 gange
40 point
Dato : 23-10-03 21:53

Jeg har lige købt et Dantax sx-4100z3...Indtil nu synes jeg det tager kanon billeder..samt rimligt hurtig til at ta billeder...men hold op det bruger meget batteri....er der andre der har det problem???eller er mit camara defekt...samt når zoomen køre ud og ind "knager" det lidt....er der nogen der ved om det er normal?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-10-03 00:47

>birman

Jeg har et sx-3300z3, og det bruger også helt enormt med batterier - Har mailet med Dantax, og det er helt normalt sir' de, og anbefaler man købet genopladelige battrier og lader. Lyset på LCD skærmen (og blitz) bruger meget strøm, men du vil jo gerne kunne se billederne på denne, ellers kan du slå den fra.

Knas med zoomen har jeg ikke bemærket, ud over den mekanisme der zoomer ud og ind "knurrer" lidt, men det kan vel ikke undgås, når den skal arbejde.
Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 24-10-03 01:00

Jeg har også DAntax sx-3300z3 og har købt 4 genopladelige (1800 mAh) batterier incl oplader i merlin til 160 kr.

De kan holde strøm til mindst 200 billeder pr opladning.

/Bofh

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 24-10-03 01:24

Min fik også 2100 mAh batterier (genopladelige). Et sæt gode alkaline suttede den tørre på 20 billeder. Nu har jeg i øvrigt byttet kameraet, da det lige pludselig begyndte lægge et grønligt skær over billederne. Nu har jeg et Sony - det er meget hurtigere til at fokusere og tage billeder, samt til at være klar til næste skud. Jeg syntes Dantax'en var god, indtil jeg fik Sony'en. Man får ikke mere end hvad man betaler for.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 24-10-03 11:49

KajKagearm -> Bruger dit Sony også Compact Flash Ram ?

Hvis ikke, er det nok derfor der er hurtigere, da CF er ret langsomt.

/Bofh

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-10-03 11:55

>Bofh.

Hvad skal man så bruge i stedet for CF - og kan det bruges til f.eks. Dantax.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 24-10-03 12:03

Mit kamera understøtter kun CF, jeg ved ikke om de andre modeller gør.

Men jeg synes ikke, at problemet er så slemt. Der går højst er par sekunder, hvis jeg tager billeder på højeste opløsning i bedste kvalitet. Der kan dog gå op til 10 sekunder hvis jeg har optaget en lang video.

Jeg har i øvrigt hørt, at man skal holde sig fra 512 modellen af CF, da de er langsommere jo større de er.

/Bofh

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-10-03 12:12

>Bofh

OK - det er egentlig også mest batteriforbruget der er generende, men det har CF jo ikke noget at gøre med - Så jeg fortsætter bare - Tak for hjælpen.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : birman

Dato : 24-10-03 13:27

men mit zoom knuer også .....ps: jeg fik Dantax'en for 1499,- er det ikke billige for et Dantax sx-4100z3...hvis man skal ha et andet digi cam på 3,3 eller 4,1 mega pi. til 2000,- - 2500,- hvad skal jeg så vælge?

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 25-10-03 10:41

Til bofh: Nej, mit Sony bruger Memory Stick - som desværre er lidt dyrere end CF og de andre typer

Kommentar
Fra : Johs.S.

Dato : 07-12-03 08:17

brug genopladelige batterier, så stærke og gode som muligt

Kommentar
Fra : zaf

Dato : 07-02-04 20:00

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde en manuel til Dantax SX-4100Z3 på nettet???

Kommentar
Fra : Digitalis

Dato : 24-03-04 00:39

Dit strømproblem kan klares med en lynlader og 8 genopladelige batterier på min. 2300mAh Så er der konstant strøm.
Vedr. støj eller knaselyde når du Zoomer så er lyden meget normal da motoren på dit kamera ikke er den mest støjsvage som findes på markedet, men fortvivl ej det er ikke i stykker, har selv et kamera som dit af typen SX-4100Z3

Kommentar
Fra : birman

Dato : 25-03-04 23:56

ok..men har solg det igen...det er sku for ringe...har købt et minolta z1...det kører

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 26-03-04 02:18

Så luk spørgsmålet ved at præmiere dit favoritsvar.

mvh